Udskrive sin stringGrid
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 17:34

Hej.

Jeg kan ikke finde muligheden for at udskrive sin stringGrid.

Kan det ikke lade sig gøre at lave udskrifter i programmer lavet i Delphi?

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 31-07-05 20:02

hej....

jo, der er flere muligheder.... afhænger lidt af hvad ver. du har.

jeg tror - mener at RAve report er med alle versioner.

/F

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 20:40

"Finn Bindeballe" <FinnB__ZAP__@post6.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> hej....
>
> jo, der er flere muligheder.... afhænger lidt af hvad ver. du har.

Der er tale om en fri version fra et dansk computerblad.

Det er Delphi 6.0 PE

> jeg tror - mener at RAve report er med alle versioner.

Den kan jeg ikke finde ngoet om - hverken i mit Delphi program eller den
medfølgende hjælp

Fra : Michael Haase

Dato : 31-07-05 22:21

museumsmedarbejder skrev:

> Jeg kan ikke finde muligheden for at udskrive sin stringGrid.
>
> Kan det ikke lade sig gøre at lave udskrifter i programmer lavet i Delphi?

Prøv med

with printer do
begin
begindoc;
stringgrid1.paintto(handle,10,10);
enddoc;
end;

og søg evt på "printing example" i hjælpen. Det kan være det skubber dig
i din ønskede retning.

--
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 16:28

"Michael Haase" <micvans@netscape.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> end;
>
> og søg evt på "printing example" i hjælpen. Det kan være det skubber dig i

Hej. Det ser ok ud.

Men der er ikke meget at hente der. Er det muligt med "with printer do..."
at style sine udskrifter, eller skal man have fat i noget andet eller kan
det ikke lade sig gøre med Delphi PE.

En henvisning som ovenfor vil være tilstrækkeligt i første omgang.

Fra : Michael Haase

Dato : 01-08-05 19:24

museumsmedarbejder skrev:

> Men der er ikke meget at hente der. Er det muligt med "with printer do..."
> at style sine udskrifter, eller skal man have fat i noget andet eller kan
> det ikke lade sig gøre med Delphi PE.

Jeg ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre; men prøv i mangel af
bedre at lave en form, hvorpå der er et image, lave udskriften på det
image, og så skrive det ud. Måske lidt besværligt, men så kan du jo også
bruge det som et preview.

--
Michael Haase

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 20:36

> [...]
> så skrive det ud. Måske lidt besværligt, men så kan du jo også bruge det

Hvad med de flotte udskrifter, som mange programmer benytter sig af.

De er stylede og de åbner ofte i et nyt vindue, har hvid baggrund som et
stykke papir og udskriften kan ses, som den ville være på papir.