Hund i 'togtransit' gennem Sverige?
Fra : Camilla Rømer

Dato : 01-08-05 00:56

Jeg har hørt at der skulle være ændrede regler for transit med hund gennem
sverige, og at det nu skulle kunne lade sig gøre at tage toget fra/til
københavn.
Jeg har dog nu haglet gennem diverse sider - jordbruksverket mm, men kan
ikke blive helt klog på de præcise regler. Hunden kan jo ikke undgå at
betræde svensk jord fra Ystad til færgen, og der står at dyret under ingen
omstændigheder må forlade 'køretøjet' under transporten?!
Er der nogen der har forsøgt sig, eller ved noget?

mvh,
Camilla Rømer

Fra : claus jensen

Dato : 01-08-05 08:40

hej camilla
jeg var med toget til udstillingen på bornholm med min hund sammen med min
opdrætter og hendes hund.
du skal til dyrlægen og have en ormepille ,dyrlægen skriver så en blanket
til dig, så skal du på jordbrugsværket online anmelde at din hund kommer til
sverige og også at den skal ud. dvs du skal lave en for begge veje. så har
du gjort hvad du skulle. vi havde vore hunde i et bur, men jeg så folk der
lod deres hunde gå til færgen, det er ca 100 meter
mvh claus

Fra : Camilla Rømer

Dato : 01-08-05 11:25

"claus jensen" <cj(REMOVE)@(REMOVE)team.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du gjort hvad du skulle. vi havde vore hunde i et bur, men jeg så folk der
> lod deres hunde gå til færgen, det er ca 100 meter

Hej Claus!

Tak for dit svar. Jeg er dog stadig lidt i vildrede (måske fordi mit svenske
ikke er så optimalt heh...), men på indførselstilladelsen online vil de ha'
køretøjets registreringsnummer osv... måske jeg bare ikke har fundet den
rigtige blanket...? Nå men hvorom alting er, ved jeg nu at det rent faktisk
KAN lade sig gøre med toget, så tak for det. Afventer nu svar fra tullverket
som jeg har skrevet til om det mere specifikke :)

Tak for hjælpen!

mvh,
Camilla Rømer

Fra : fam. Ager

Dato : 01-08-05 12:01

har du spurgt din dyrlæge?, de må da kende til det i detaljer!
mvh. marie