Problemer med linksys router og IP telefon~
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 22:41

Jeg har problemer med at få min telefin.dk IP telefon til at virke med
min linksys router. Jeg får ikke så megen respons fra telefin's
kundeservice, så måske er der en derude som kan hjælpe

Jeg har en Linksys WRT54G trådløs router og en grandstream handytone
286 adapter som telefin har sat op. Som ISP anvender jeg stofanet
flexrate.

Hvis jeg kobler adapteren direkte til min kabel modem, så virker ip
telefonen fint. Men jeg vil jo gerne have routeren i mellem. Jeg har
åbnet UDP port 5060, 5061 og 5004 som telefin anviser. Jeg har givet
routeren samme mac adresse som adapteren og valgt always on på
stofanet med den mac adresse tilmeldt.

Når jeg så tænder for det hele, så virker det fint. Jeg kan modtage
opkald og lave udgående kald, og jeg har internet adgang fra min pc
via routeren. Men efter en time - jeg er efterhånden overbevist om at
der er præcis en time. Holder min IP telefon op med at virke. Man kan
ikke ringe til den eller ringe ud. Hvis jeg tager strømmen fra
adapteren og slutter den til igen, så virker den igen fint i en time.
PC'en har ingen problemer med at gå på nettet, så der er fint hul
igennem her.

Er der nogen der har et bud på hvad det er der er i vejen?

Mvh
Christian

Fra : Dennis Olesen

Dato : 30-07-05 08:01

Jeg har selv en WRT54G trådløs router, hvor der er sat en iptelefon adapter
på. Jeg har ikke det problem over hovedet. Har du prøvet at slå din firewall
fra ?

--
MVH
Dennis Olesen

En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 10:11

Hvilken adapter bruger du?

Jeg har prøvet både at sætte adapteren ud i DMZ'en uden effekt.

Mvh
Christian

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-07-05 08:45

ingen email wrote:

> Er der nogen der har et bud på hvad det er der er i vejen?

Det lyder som om der er brug for en eller anden
form for keepalive beskeder, og de bliver ikke
sendt så tit som forventet.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 10:14

Jeg kan se på grandstreams hjemmeside at adapteren default prøvet at
gen-registrerer sig hver time, så det har jo nok noget med det at
gøre. Men jeg har ikke password til adapteren så jeg kan prøve at
ændre det og jeg ved ikke rigtigt hvad den foretager sig når den
gen-registerer. Men jeg har prøvet at sætte adapteren ud i DMZ'en på
routeren så alle porte skulle være åben.

Mvh
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 10:16

Hvis der er nogen der bruger grandstream handytone 286 adapter med en
router og stofanet hvor det virker så vil jeg gerne høre hvilken
router i bruger og hvordan den er sat op mht. åbne porte

Mvh
Christian

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-07-05 11:23

<ingen email> skrev i en meddelelse
> [...]
> router og stofanet hvor det virker så vil jeg gerne høre hvilken
> router i bruger og hvordan den er sat op mht. åbne porte

Hej Christian
Jeg har HT286 og Stofanet og bruger en Sandberg bredbåndsrouter og de samme
porte som du, virker ok, samme opsætning men med en D-Ling 604 router har
jeg sat om hos en ven dette virker også. Har dog ikke valgt allways on men
lader routeren holde forbindelsen ved at sætte dem til never expire og det
samme på DHCP for HT286 og PCérne. Håber dette gav dig noget
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as