Lus, hvordan kommer man dem til livs?
Fra : dk

Dato : 29-07-05 22:20

Har prøvet alt men kan ikke komme de lus til livs og nej, kæmning hjælper
altså ikke og man kan jo ikke holde sine børn hjemme fra skole hele året.
Har nogen et rigtigt godt og måske ukendt råd til hvordan man fjerner dem?
Børnene er ved at være godt trætte og kede af at hele tiden blive kæmmet og
kæmmet og det gør ind imellem ondt trods balsam når man må gøre det hver og
hver anden dag.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-07-05 09:32

"dk" <zarh@ofir.dk> wrote:

> [...]
>kæmmet og det gør ind imellem ondt trods balsam når man må gøre det hver og

Det er svært at slippe af med lus - Selv om du kæmmer ungerne grundigt
hver aften, får de straks dagen efter nye lus i skolen

De forældre der fortæller, at deres børn aldrig har haft lus, har aldrig
prøvet at kæmme børnene

<mlr>

Fra : dk

Dato : 30-07-05 10:24

Fra : Marianne

Dato : 01-08-05 22:40

Hej

Jeg kender desværre ikke anden løsning end at kæmme 'hver og hveranden dag'
Og så holde håret nogenlunde kort.

Desværre ikke nogen trøst!

mvh
marianne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-05 09:14

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kender desværre ikke anden løsning end at kæmme 'hver og hveranden
> [...]
Gentagen vask med sapadille eddike. Aner ikke om det er rigtigt stavet,
jeg har aldrig set det. Jeg ved ikke engang om det kan fås mere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Cat

Dato : 06-08-05 19:37

dk skrev:
> [...]
> kæmmet og det gør ind imellem ondt trods balsam når man må gøre det hver og

Brug de rigtige kamme. De almindelige fra apoteket er ikke gode nok. Du
skal bruge dem, der hedder Bugbuster. De virker. En kæmning af en pige
med langt hår tager mellem 3 og 5 kvarter. Hvis det tager kortere tid,
er det ikke grundigt nok.

Der er også et støvsugermundstykke til at støvsuge lus. Jeg kan ikke
huske, hvad det hedder (lusesnapper?).

Bugbuster og vedholdenhed fik has på dem hos os på en pige, med meget
tykt, 90 cm langt hår (jeg lyver ikke - det var under numsen).

Tine