RJ 45 kabel længede ??
Fra : News

Dato : 29-07-05 21:38

Hej NG

Jeg skal lige høre om der er nogen der ved hvor langt et RJ 45 netværkskabel
på være ??

Hilsen

Lars

Fra : Mads

Dato : 29-07-05 21:48

On Fri, 29 Jul 2005 22:37:47 +0200, "News" <news@famgrau.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Jeg skal lige høre om der er nogen der ved hvor langt et RJ 45 netværkskabel
> [...]
Hej

Jeg har et par hjemmelavede på hhv. 40 og 50 m
som endda ligger udendørs og har gjort det i årevis.

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Arne Møller-Hansen

Dato : 29-07-05 21:49

Hej Lars!

Jeg har da lidt info frit efter hukommelsen, Google vil nok kunne fortælle
om relevante standarder og forklaringer.

Man anvender normalt 100 meter som maximum i en fast installation, der kører
10baseT eller 100baseTX på kategori 5, med baggrund i at der så er plads til
5 meter patchkabel i hver ende af udtagene, med andre ord må det totale
kabeltræk fra ende til anden være 110 meter jvf. specifikationerne.

Hvis vi snakker gigabit, skal du op i kategori 5E kabel for at kunne bruge
100 meter, kategori 5 synes jeg at kunne huske er begrænset til ca. 25
meter.

Med venlig hilsen

Arne Møller-Hansen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-07-05 21:50

News was thinking very hard :
> Jeg skal lige høre om der er nogen der ved hvor langt et RJ 45 netværkskabel
> på være ??

RJ45 er et stik...

Går ud fra du mener standard UTP kabler til Ethernet, de må være
100meter før der skal repeater på.

Fra : News

Dato : 29-07-05 21:58

Takker for alle svarene og de hurtigt svar

Venlig Hilsen
Lars