Røde pile i kundekartoteket i summasu
Fra : Anders Christensen

Dato : 29-07-05 19:44

Hejsa Gruppe
Jeg har siddet og undret mig lidt over hvorfor nogle af kartotekskortene
har en rød pil ude til venstre, mens andre ikke har.
Nogen der kan forklare det?
- Det er sikkert sådan en lille logisk ting jeg bare ikke lige har tænkt
over selv.

På forhånd tak.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Per Krabbe

Dato : 29-07-05 19:58

> [...]
> Nogen der kan forklare det?
> - Det er sikkert sådan en lille logisk ting jeg bare ikke lige har tænkt

Hos mig er det dem hvor jeg har et tilgodehavende.

Fra : Anders Christensen

Dato : 29-07-05 20:22

Per Krabbe wrote:

> Hos mig er det dem hvor jeg har et tilgodehavende.

Hmm, lyder jo fornuftigt, men har også en pil ved en som ikke skylder
mig penge, og saldoen på tidligere fakturaer er i nul, så det burde jo
være i orden.

Fra : Per Krabbe

Dato : 30-07-05 10:19

> Hmm, lyder jo fornuftigt, men har også en pil ved en som ikke skylder mig
> penge, og saldoen på tidligere fakturaer er i nul, så det burde jo være i
> orden.

Aner det ikke så. Spørg producenten.

per

Fra : Per Krabbe

Dato : 30-07-05 13:07

> [...]
> penge, og saldoen på tidligere fakturaer er i nul, så det burde jo være i

Debitorer og kreditorer hvis konti ikke står i nul har en markering ud for
kartotekskortet.<

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-07-05 14:52

Per Krabbe wrote:

> Debitorer og kreditorer hvis konti ikke står i nul har en markering ud for
> kartotekskortet.<

Konti står i nul?
Debet og kredit passer sammen hos flere af dem med de røde markeringer,
så deres saldo er i nul.
Hvad andet kan der så være galt?
Det hele er bogført som det skal være (skulle jeg da ihvertfald mene)

Jeg synes ikke jeg kan gennemskue det.

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-07-05 15:21

Anders Christensen wrote:

> Konti står i nul?
> Debet og kredit passer sammen hos flere af dem med de røde markeringer,
> så deres saldo er i nul.
(der hvor det ikke passer sammen er fordi der skyldes nogle penge på
endnu ikke forfandle regninger)

Fra : Per Krabbe

Dato : 01-08-05 06:21

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> (der hvor det ikke passer sammen er fordi der skyldes nogle penge på endnu
> ikke forfandle regninger)

Kanon - så er det jo lige som ved os andre.

per

Fra : Anders Christensen

Dato : 01-08-05 15:30

Per Krabbe wrote:
> "Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Kanon - så er det jo lige som ved os andre.

Mon det betyder at det er et kendt problem, eller at jeg har gjort en
masse helt forkert? :S

--
Mvh Anders Christensen
Som nyder det gode vejr på sin fødselsdag i dag - Hvor fanden kom den

Fra : Karsten Madsen

Dato : 01-08-05 21:54

> Mon det betyder at det er et kendt problem, eller at jeg har gjort en
> masse helt forkert? :S

Tør man skære igennem her.

Snip fra hjælpefilen
[begin]
Saldi i kartotek

Du kan få hurtigt overblik over saldo på dine debitorer og kreditorers
konti.

Grafisk markering
Debitorer og kreditorer hvis konti ikke står i nul har en markering ud for
kartotekskortet.

Saldobeløb
Vælg Vis, Detaljer for at få vist kolonner med saldobeløb på hver enkelt
konto.
Du kan sortere efter beløbsstørrelse ved at klikke på kolonnehovedet.
[end]

Sagt på en anden måde. Den røde trekant/pil ud for en debitor eller kreditor
viser at debitor/kreditorkontoen ikke er i nul. Altså at der ikke er bogført
indtægter/udgifter på hele det fakturerede beløb.

mvh
Karsten Madsen

Fra : Anders Christensen

Dato : 01-08-05 22:23

Karsten Madsen wrote:

snip

> Sagt på en anden måde. Den røde trekant/pil ud for en debitor eller kreditor
> viser at debitor/kreditorkontoen ikke er i nul. Altså at der ikke er bogført
> indtægter/udgifter på hele det fakturerede beløb.

Det lyder jo ganske rigtigt, men når jeg vælger at udskrive en
saldoliste for en af mine debitorer som er markeret med rød pil, står
debitorsaldo og kreditorsaldo i nul, ganske som det skal da alt er
betalt, dog blev det ikke betalt til tiden.
Men det kan vel ikke være skyld i at pilen er der endnu?

(Håber ikke jeg trætter jer med mine spørgsmål)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 01-08-05 22:30

Karsten Madsen wrote:

snip

> [...]
>ikke er bogført indtægter/udgifter på hele det fakturerede beløb.

Det lyder jo ganske rigtigt, men når jeg vælger at udskrive en
saldoliste for alle mine debitorer og kreditorer står debitorsaldo og
kreditorsaldo i nul (pånær to der ikke har betalt endnu), ganske som det
skal da alt andet er betalt, dog blev det ikke betalt til tiden.

Men det kan vel ikke være skyld i at pilene er der endnu ved de gamle?

(Håber ikke jeg trætter jer med mine spørgsmål, men jeg undrer mig
virkelig over at de ikke går væk.)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Karsten Madsen

Dato : 01-08-05 23:03

> [...]
>
> Men det kan vel ikke være skyld i at pilene er der endnu ved de gamle?
>
> (Håber ikke jeg trætter jer med mine spørgsmål, men jeg undrer mig

Næ, da hvorfor skulle dine spørgsmål trætte....
Kunne det tænkes at der er posteringer fra et tidligere regnskab som ikke er
udlignet ?
Hvilken saldo står der i oversigtslisten ud for deb/kred ? (Vis / Detaljer)
Hvilken version bruger du?

/karsten

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-08-05 11:01

Karsten Madsen wrote:

> Næ, da hvorfor skulle dine spørgsmål trætte....
Fordi der er en del af dem her i tråden
> Kunne det tænkes at der er posteringer fra et tidligere regnskab som ikke er
> udlignet ?
Jeg har kun haft et regnskab i denne installation.
> Hvilken saldo står der i oversigtslisten ud for deb/kred ? (Vis / Detaljer)
Der står nul i deb/kred saldo, udfor alle pånær de to som tidligere nævnt.
Men der er som sagt, også røde pile ud for nogen af dem hvor saldo er nul.

(Kan evt maile et screenshot direkte)
> Hvilken version bruger du?
2.6.7 - Kan se at der er kommet en 2.6.8, så den skal jeg da lige prøve med.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 02-08-05 13:41

> (Kan evt maile et screenshot direkte)
> 2.6.7 - Kan se at der er kommet en 2.6.8, så den skal jeg da lige prøve
> med.

Screenshot skal du være velkommen til at maile, men det ville være mere
effektivt at maile en backup af dit regnskab

/karsten (www.alsit.dk)