ekstra tlf.stik før tlf.stik med skillefil~
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 29-07-05 16:33

hejsa,

Jeg har kun et telefonstik i min lejlighed og i forbindelse med en større
omgang ombygning (især el) vil jeg gerne have et ekstra telefonstik.

Jeg vil gerne have det stik cirka midtvejs mellem ydermuren (hvor
telefonkablet kommer ind) og det eksisterende stik, hvor mit skillefilter
virker

Men så vidt jeg har forstået sagerne er det kun det tlf.stik, hvor
skillefilteret sidder, der virker.

Er der en måde at omgå det problem på?

ras

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 29-07-05 17:05

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker
>
> Men så vidt jeg har forstået sagerne er det kun det tlf.stik, hvor

Hej ras

Den letteste måde er at købe et ekstra skillefilter i telebutikken, der kan
du købe et filter med 3pol hanstik og hunstik til tlf og rj11 stik til adsl.
Så kan du sætte dit adsl modem hvor det passer dig, og tlf i de andre stik

Frank

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 29-07-05 17:19

"Frank Lyngaae" <postmaster@spam.lyngaae.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan du købe et filter med 3pol hanstik og hunstik til tlf og rj11 stik til
> adsl. Så kan du sætte dit adsl modem hvor det passer dig, og tlf i de

- ikke helt forstået. Jeg vil gerne etablere et ekstra telefonudtag midt på
hovelinjen, der går fra ydermuren og til husets eneste telefonstik, hvor
skillefilter, modem mv. er tilsluttet og fortsat skal være det ...

ras

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-07-05 17:46

rasmus.carlsen explained :
> - ikke helt forstået. Jeg vil gerne etablere et ekstra telefonudtag midt på
> hovelinjen, der går fra ydermuren og til husets eneste telefonstik, hvor
> skillefilter, modem mv. er tilsluttet og fortsat skal være det ...

Svjh må du overhovedet ikke pille ved telefonlinien før det første stik
så...

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 30-07-05 09:54

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Svjh må du overhovedet ikke pille ved telefonlinien før det første stik
> så...

- det gør jeg bare alligevel! Desuden tror jeg faktisk der er et "tidligere"
stik, men det sidder over loftet på badeværelset.

ras

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-07-05 13:45

rasmus.carlsen pretended :

> - det gør jeg bare alligevel!

Godt det ikke er mig der skal forklare den overfor TDC hvis noget går
galt :)

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 30-07-05 14:34

> Godt det ikke er mig der skal forklare den overfor TDC hvis noget går galt
> :)

- sådan var det lavet, da jeg flyttede ind. Desuden er det en ægte
installatør, der gør det.

ras

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-05 17:02

rasmus.carlsen brought next idea :

> - sådan var det lavet, da jeg flyttede ind. Desuden er det en ægte
> installatør, der gør det.

Du siger altså at det du vil til at lave nu var lavet af en installatør
før du flyttede ind ?

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 01-08-05 09:21

> Du siger altså at det du vil til at lave nu var lavet af en installatør
> før du flyttede ind ?

- nej jeg siger, at nogen har pillet ved installationen før jeg flyttede ind
og jeg blot retter op på skaderne og sætter lednigen rigtig fast mv.

ras

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-08-05 13:51

rasmus.carlsen used his keyboard to write :

Ok, det er ikke lige sådan jeg forstår

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 02-08-05 08:40

> Ok, det er ikke lige sådan jeg forstår

- det ser i al fald uautoriseret ud det, der er lavet. Blandt andet er der
trukket knap 20 meter ledning fra ydermuren til tlf-stikket.

ras

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-08-05 11:46

rasmus.carlsen laid this down on his screen :

> - det ser i al fald uautoriseret ud det, der er lavet. Blandt andet er der
> trukket knap 20 meter ledning fra ydermuren til tlf-stikket.

Så det du vil lave er at sætte det en tidligere ejer har lavet i stand
?

Jeg tror ikke TDC vil være glade ved det hvis du gør det...

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 02-08-05 12:03

> Så det du vil lave er at sætte det en tidligere ejer har lavet i stand ?
>
> Jeg tror ikke TDC vil være glade ved det hvis du gør det...

- hvis det kan lade sig gøre vil jeg gerne lave det ekstrastik med
"tilbageførsel" så det kan bruges selvom der sidder et skillefilter længere
fremme. Tror du TDC har en tegning over hvor i lejligheden, de i sin tid
etablerede telefonstikket?

ras

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-08-05 21:19

> [...]
> fremme. Tror du TDC har en tegning over hvor i lejligheden, de i sin tid

Det tror jeg ikke du skal regne med :)

Mange gange vil det intet problem være, det er først i den dag noget
går galt og der kommer fejl på nettet. Så ender TDC med at finde ud af
at fejlen kommer fra din del af nettet og så ruller det.

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-07-05 14:33

rasmus.carlsen <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

> - det gør jeg bare alligevel! Desuden tror jeg faktisk der er et
> "tidligere" stik, men det sidder over loftet på badeværelset.

Mon ikke at det er en samledåse, snarere end et telefonstik? Det har
næppe være meningen at man skulle føre telefonsamtaler på badeværelset
med en telefonledning, som hænger ned af badeværelsesvæggen...

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-07-05 14:51

> [...]

> skillefilter virker
>
> Men så vidt jeg har forstået sagerne er det kun det tlf.stik, hvor

Hvis du skal lave det selv på "autoriseret vis" er du nødt til at trække
et kabel fra første stik tilbage til det nye stik, som du ønsker. Ellers
laver du indgreb i TDC's ejendom.

Hvis man alligevel er i gang med en større renovering, er det utvivlsomt
en god ide at få skiftet telefonkablerne, også selvom det koster lidt
til en TDC teknikker. Hvis elkablerne er gamle, er telefonkablerne det
sikkert også. Det er meget nemmere efterfølgende at flytte KAP stik,
hvis der er 4 ledere (eller flere) i kablerne, og det er der som regel
ikke i gamle telefonkabler.

--
Jesper Lund

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 31-07-05 13:15

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du skal lave det selv på "autoriseret vis" er du nødt til at trække
> et kabel fra første stik tilbage til det nye stik, som du ønsker. Ellers
> laver du indgreb i TDC's ejendom.

- ok

> [...]
> også. Det er meget nemmere efterfølgende at flytte KAP stik, hvis der er 4
> ledere (eller flere) i kablerne, og det er der som regel ikke i gamle

- kablet er nyere ... der er i al fald 4 ledere (eller også er det 6) i
kablet.

ras

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 23-08-05 19:57

fr 29 jul 2005 05:33:14p satte rasmus.carlsen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Er der en måde at omgå det problem på?

Ja der er 2 måder at løse det på.

1) Få en teknikker til at trække en ledning tilbage fra skillefilteret til
der hvor du vil have den nye stik.

2) Flyt skillefilteret til et sted før det sted hvor du vil have det nye
stik eller til der hvor du vil have det nye stik.

Stikket SKAL være bag skillefilter. Hvis du blot forbbinder telefonen uden
skillefilter kommer der støj på både netforbindelse og telefonlinje. Dette
vil betyde at du sandsyneligvis ikke kan komme på nettet p.g.a. at modemet
ikke kan kommunikere. Du vil iøvrigt få en del støj på selve telefonen- En
mulighed er også at have flere skillefiltre flere steder og så bruge de
respektive telefonudgange eller adsl-udgange på dem så burde det også
virke.

Steven