Fejl i popup!
Fra : Preben Larsen

Dato : 29-07-05 13:52

Hej!

Kan en eller anden hjælpe med at finde fejlen i følgende
javascript!

onclick="window.open(this.href,this.target,
'toolbar=no,location=no,directories=no,status=yes,menubar=no,
scrollbars=no,resizable=yes,width=400,height=250,left=20,top=20')
;
return false;">linktekst</a>

- der meddeles at strengkonstanten er uafsluttet...?

MVh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-07-05 14:34

Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> skrev:

> Kan en eller anden hjælpe med at finde fejlen i
> følgende javascript!

Skriv det hele på én lang linie uden linieskift, så
burde det fungere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-07-05 14:57

Preben Larsen skrev:

> - der meddeles at strengkonstanten er uafsluttet...?

Et link til siden havde været en rar ting, så havde det været
nemmere at fejlfinde.

Skyldes sandsynligvis, at en eller flere linjer er knækket.

Visse ting i javascript skal stå på samme linje, så lav det hele
i en lang linje, så virker det ihvertfald.
--
Knud

Fra : Preben Larsen

Dato : 29-07-05 16:15

Hej!

> Et link til siden havde været en rar ting, så havde det været
> nemmere at fejlfinde.
>
> Skyldes sandsynligvis, at en eller flere linjer er knækket.

- tak for hjælpen! Det var problemet med "knækket".

Resultatet kan ses på siden: www.granhuset.dk - se efter
"Blåbjerg Plantage" på forsiden!
Hvis I får gode ideer under gennemsynet - så hører jeg gerne fra
jer!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-07-05 22:41

Preben Larsen wrote:

> Hvis I får gode ideer under gennemsynet - så hører jeg gerne fra
> jer!

Ris og ros uddeles i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-07-05 18:14

Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> writes:

> [...]
> scrollbars=no,resizable=yes,width=400,height=250,left=20,top=20')
> - der meddeles at strengkonstanten er uafsluttet...?

Streng-konstanter må ikke indeholde newline, så det skal alt sammen
stå på en linje, eller sættes sammen dynamisk:

'toolbar=no,location=no,directories=no,status=yes,menubar=no,'
+ 'scrollbars=no,resizable=yes,width=400,height=250,left=20,top=20')

Derudover abefaler jeg ikke at man placerer popuppen (top- og left-
værdierne, selvom 20,20 virker forholdsvis sikkert).

Du kan også spare lidt plads ved ikke at have de egenskaber med som
du svarer "no" til, da default er "no" for dem der ikke nævnes.

/L