Agressiv af p-piller
Fra : Helle

Dato : 29-07-05 12:26

Hejsa.

Jeg har hørt noget om at man godt kan blive deprimeret, aggressiv, hidsig
osv af at tage p-piller. Jeg tager Yasmin - nogen der har oplevet det?

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 21:18

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg har hørt noget om at man godt kan blive deprimeret, aggressiv, hidsig
> osv af at tage p-piller. Jeg tager Yasmin - nogen der har oplevet det?

Ja! Jeg oplevede de frygtligste humørsvingninger af p-piller. Måtte helt
opgive at finde et mærke der ikke gav mig disse bivirkninger. Det var så
slemt, at folk "tæt på" ikke kunne kende mig.

Det er sjældent, at det er så ekstemt som jeg oplevede det. Heldigvis da,
for det er et helvede at ryge op- og ned flere gange i løbet af en dag. Det
ene øjeblik var jeg oppe, næste øjeblik var jeg aggresiv, hidsig og havde en
meget kort lunte. Da jeg stoppede med p-pillerne, gik der lige knap 14 dage,
før jeg var helt mig selv igen.
Tidligere har jeg fået p-piller helt uden problemer.

Tina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-07-05 11:29

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> writes:

> Jeg har hørt noget om at man godt kan blive deprimeret, aggressiv, hidsig
> osv af at tage p-piller. Jeg tager Yasmin - nogen der har oplevet det?

JA! Indtil jeg skiftede til Yasmin. Det var som at have evig PMS i
særdeles høj grad. Min søster har haft samme problemer, som også
forsvandt efter skiftet til Yasmin.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-08-05 10:01

Trine Kornum Christiansen wrote:

> JA! Indtil jeg skiftede til Yasmin. Det var som at have evig PMS i
> særdeles høj grad. Min søster har haft samme problemer, som også
> forsvandt efter skiftet til Yasmin.

jeg havde også problemer inden jeg skiftede til Yasmin.... desværre fik jeg
problemer igen på Yasmin og valgte derfor at prøve at skrifte til en p-ring,
og til sidst helt at stoppe med prævension og lade min kæreste klare den
lille opgave ;)

det bør dog siges at der gik ca 5 år fra skiftet inden den bivirkning viste
sig.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Lyrik

Dato : 02-08-05 11:39

> [...]
>
> Jeg har hørt noget om at man godt kan blive deprimeret, aggressiv, hidsig
> osv af at tage p-piller. Jeg tager Yasmin - nogen der har oplevet det?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nej men jeg har oplevet agressioner efter samleje!
Hvorfor nu det? Jeg må selv stykke det sammen.) Så kan i "take it or
leave it"!
Efter samlejet slapper folk umanerligt af. Man véd at folk som bruger
meditativ afslapning kan komme ud for bagefter at blive ramt af
ukontrollerede agressioner.
Jeg tror det er samme mekanisme.
Afslapningen efter et samleje kan næsten kaldes "meditativ afslapning".
bagsiden af medaljen er:Agressioner!

Hilsen
Jens