2 computere på et k
Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 29-07-05 05:42

2 computere på et kabel for 4 kr ekstra,
et stik ekstra i hver ende af kablet a 2 kr

Her det lille trick med to forbindelser 10/100 i et kabel
kablet splittes med 2 stik i hver ende.

Forbindelser i et alm stik:

1 orange/hvid
2 orange
3 grøn/hvid
4 blå
5 blå/hvid
6 grøn
7 brun
8 brun/hvid

Splitterstik:

Så behøver du kun et kabel til hver 2 computere.

stik 1 til en computer
1 orange/hvid
2 orange
3 grøn/hvid
4
5
6 grøn
7
8

stik 2 til den anden computer
1 brun/hvid
2 brun
3 blå/hvid
4
5
6 blå
7
8

Kablet er naturligvis ens i begge ender ved et strait kabel
det er ikke helt efter bogen, men virker gør det sgu

det er ALTID kun ben 1236 der anvendes ved en10/100 forbindelse
HUSK ben tælles fra venstre mod højre
med kablet i maven og tungen nedaf

smart ikke !

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Lars Angus Lyons

Dato : 29-07-05 06:14

Det er en god "quick-fix"

Men denne type løsning er ikke mekanisk stabil.

Så er det noget mere holdbart at benytte en T-Splitter i hver ende af
kablet.

On Fri, 29 Jul 2005 06:41:52 +0200, complexFJERNES@pc.dk wrote:

> [...]
>det er ikke helt efter bogen, men virker gør det sgu
>
>det er ALTID kun ben 1236 der anvendes ved en10/100 forbindelse

The early bird may catch the worm,
but it's the second mouse who gets the cheese.
/angus

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 29-07-05 07:52

Der er sandelig ikke noget mekanisk problem
hvis man bare, som ved alt man laver, er omhyggelig
og bruger det rigtige værktøj.
Kan man lave et patch kabel er der ikke problemer.
Jeg har selv kørt med denne løsning i ca 6 år,
enda med et ca 80m kabel der ligger/hænger i det fri i regn og sol.
(naturligvis uden samlinger eller kabelsplittere i det fri, de hører
til indenfor)

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Thomas Scholz

Dato : 29-07-05 10:26

Lars Angus Lyons wrote:
> Det er en god "quick-fix"

Hvis man overhovede overvejer denne løsning, frem for at trække et
ekstra kabel, så ønsker man et "quick-fix". Man er sikkert heller ikke
så bekymret for crosstalk m.m.

--
Thomas Scholz

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-07-05 19:58

complexFJERNES@pc.dk wrote:

> 7 brun
> 8 brun/hvid

Omvendt.

--
Mvh Henrik.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-07-05 19:59

<complexFJERNES@pc.dk> skrev

> 2 computere på et kabel for 4 kr ekstra,
> smart ikke !

Man skal da være usandsynlig meget på røven for at spare de få kroner et
kabel koster.......

Claus

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 30-07-05 06:30

Nu er det ikke for spare penge, men for at spare med besværet f.eks
udendørs, Særligt hvis det er gravet ned.