Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Feriekonto - hvad er pointen?
Fra : Morten

Dato : 28-07-05 21:39

Hej,

Hvorfor skal man tvinges til at holde ferie?

Mvh.

Morten

Fra : nvm

Dato : 28-07-05 22:15

Morten skrev:

> Hej,
>
> Hvorfor skal man tvinges til at holde ferie?
>
> Mvh.
>
> Morten

Spørg arbejderbevægelsen eller Socialdemokratiet

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-07-05 23:14

In article <42e94258$0$713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Morten wrote:

> Hej,
>
> Hvorfor skal man tvinges til at holde ferie?

Det skal du heller ikke. Feriekonto er beregnet til at værdigt
trængende kan få ikke-afhentede penge.

Derudover, så kan du få feriepengene udbetalt en måned før den
"planlagte ferie". Det er dog ærgerligt at man ikke altid har tid
til at holde den når det kommer til stykket.

Fra : Søren Mors

Dato : 29-07-05 12:02

Morten wrote:

> Hej,
>
> Hvorfor skal man tvinges til at holde ferie?

For at sikre at din arbejdsgiver får maksimalt svært ved at presse dig
til ikke at holde ferie. Om det så er en god grund eller ej, må du selv
vurdere.

Når du ikke kan få pengene udbetalt uden at holde ferie vil
arbejdsgiveren formetlig skulle give dig dobbelt løn for at gøre det
attraktivt at komme på arbejde.

Søren Mors

Fra : RamBus

Dato : 08-08-05 06:57

Efter min mening er Feriekonto den største gang plat der er i dagens
danmark, inden udbetaling får man trukket skat af penge som man har betalt
skat af en gang i forvejen samt så bliver det også lagt til ens indkomst, så
hvis man rammer topskat grænsen bliver det en dyr ferie.

V /RamBus

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-08-05 14:40

RamBus wrote:

> [...]
> skat af en gang i forvejen samt så bliver det også lagt til ens indkomst, så
> hvis man rammer topskat grænsen bliver det en dyr ferie.

Enten har du eller din arbejdsgiver misforstået noget. Der skal kun
beregnes skat ved optjeningen - ikke ved udbetalingen.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/