Farve skift i akvarie
Fra : Markussen

Dato : 28-07-05 18:04

Jeg har set et akvarie hvor vandet var orange! Og kunne ikke finde han som
stod for det.
Ville så høre jer kloge hoveder om hvordan man fik vandet i akvariet orange?
Det så iøvrigt vildt godt ud!!

Fra : Martin Heller

Dato : 28-07-05 18:38

Markussen wrote:
> [...]
> stod for det.
> Ville så høre jer kloge hoveder om hvordan man fik vandet i akvariet orange?

Mange trærødder afgiver farve til vandet, som får det til at se
brunt/orange ud alt efter koncentrationen af farvestofferne. Du
kan også bruge spagnum, enten ved at filtrere igennem det, eller
bare ved at putte noget ned i akvariet. En nylonstrømpe er
udmærket til formålet.

Fra : Jan F.

Dato : 28-07-05 21:18

"Markussen" <Tino@city.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set et akvarie hvor vandet var orange! Og kunne ikke finde han som
> stod for det.
> Ville så høre jer kloge hoveder om hvordan man fik vandet i akvariet
> orange?

Der kan have været medicin i vandet ...

Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 29-07-05 20:59

"Jan F." <itjfREMOVE_THIS@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "Markussen" <Tino@city.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der kan have været medicin i vandet ...

Det må man da håbe, -for det lyder jo sygt :)

Martin

Fra : Mikkel Munk

Dato : 29-07-05 23:42

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan F." <itjfREMOVE_THIS@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det må man da håbe, -for det lyder jo sygt :)
>
> Martin

Hørt om sortvand???

M.

Fra : Christian

Dato : 07-08-05 12:11

Jeg bruger AquaDel for at farve vandet mørkere (Sortvand); med lidt god
vilje kan godt se lidt orange ud. Det nedsætter vist også min PH lidt.

Som de andre skriver er nogle nyere rødder også med til at farve vandet,
men det er sværere at styre.

/Münster