databasenavn?
Fra : Christoffer

Dato : 28-07-05 17:29

Hej!
Har netop med succes fået installeret wamp på min computer, men har ingen
anelse om hvad min database hedder lokalt på min computer? Får fejlmeddelsen
"No database selected"
Variabler jeg bruger til at forbinde med ... troede at jeg kunne nøjes
med at kalde db'en "localhost" men det virker ikke...
$mysql_host = "localhost"; //host til mysql.
$mysql_user = "root"; //brugernavn til mysql, default root.
$mysql_pw = ""; //password til mysql.
$mysql_db = ""; //databasen som skal bruges

--
Christoffer

Fra : Christoffer

Dato : 28-07-05 17:59

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> Har netop med succes fået installeret wamp på min computer, men har ingen
> anelse om hvad min database hedder lokalt på min computer?
Og er netop løst, kiggede i phpmyadmin.. hedder selvfølge "mysql"

--
Christoffer

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 28-07-05 19:21

"Christoffer" skrev i en meddelelse
> Og er netop løst, kiggede i phpmyadmin.. hedder selvfølge "mysql"

Hej Christoffer!

NEJ! Du skal ikke bruge databasen 'mysql' til dine data. Når du har en
installeret, lokal databaseserver (MySQL) skal du _selv_ oprette nye
databaser. 'mysql'-databasen er MySQL's administrations-database - den
indeholder rettigheder til mysql's brugere og databaser og er derfor en
meget dårlig idé at bruge til andre ting.

I stedet skal du, når du åbner din phpMyAdmin, indtaste et databasenavn i
feltet 'Opret ny database' på forsiden. Dén database som du så opretter, kan
du bruge. Du bestemmer selv navnet på den.

MvH
AlleyKat
http://phpbb2.dk

Fra : Christoffer

Dato : 28-07-05 19:35

"AlleyKat (FSS)" <alleyman01@_remove_this_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> feltet 'Opret ny database' på forsiden. Dén database som du så opretter,
> kan du bruge. Du bestemmer selv navnet på den.
ahh.. tak! havde i første omgang bare set den som at oprette tabeller i...
det er ettet nu =)

--
Christoffer