IE 7 Beta 1
Fra : John

Dato : 28-07-05 12:59

Fra : Michael J Hagelquist

Dato : 28-07-05 16:10

hvor kan den hentes nu
> Så er den her:
> http://www.microsoft.com/windows/IE/ie7/default.mspx
>
> Mvh John

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 28-07-05 17:56

Michael J Hagelquist skrev:

> hvor kan den hentes nu
> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> news:42e8c869$0$23223$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Så er den her:
> > http://www.microsoft.com/windows/IE/ie7/default.mspx
> >
> > Mvh John

Det kan den desværre så ikke! Den er kun tilgængelige for udviklere i
øjeblikket! (bummer...) Nu havde vi lige gået og håbet.

Claus

Fra : Jakob

Dato : 28-07-05 20:35

In article <xn0e5ai292s8zu000@news.sunsite.dk>, Claus@spammigikke.dk
says...

Nu havde vi lige gået og håbet.

På hvad ;0) ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 29-07-05 16:45

Jakob skrev:

> In article <xn0e5ai292s8zu000@news.sunsite.dk>, Claus@spammigikke.dk
> says...
>
> Nu havde vi lige gået og håbet.
>
> På hvad ;0) ??

Lidt det som john siger, men også at MS smed den ud til en åben
beskuelse så de kunne få så meget konstruktiv kritik som muligt, og så
mange fejl ville blive fundet som muligt. Desværre gik den "kun" ud til
msdn medlemmer, men hvad! der er håb for næste beta, og efter hvad jeg
har erfaret fra www.mezzoblue.com så er den første vist heller ikke
noget at råbe hurra for hvad angår css og understøttelse af standarder.
det er kun png understøttelsen som er "synlig" foreløbig.

Claus

Fra : Jakob

Dato : 29-07-05 17:28

In article <xn0e5busoqucu000@news.sunsite.dk>, Claus@spammigikke.dk
says...

> noget at råbe hurra for hvad angår css og understøttelse af standarder.
> det er kun png understøttelsen som er "synlig" foreløbig.

Ufatteligt at de ikke engang vil op på siden af firefox :0)

Nåja jeg kan egentlig også være ligeglad jeg holder fast i firefox.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : John

Dato : 29-07-05 01:35

"Michael J Hagelquist" skrev i en meddelelse

> hvor kan den hentes nu

Formentlig ved at scrolle ned på siden, til:

"If you are a Web or software developer and want to test Internet Explorer 7
Beta 1, you can access it via your MSDN subscription, or if you don't have
an MSDN subscription you can join MSDN now."

- og tilmelde dig.

Ellers prøv evt her:
http://www.freedownloads.be/downloaddetail/935-Internet-Explorer-7-beta

(IE7 er endnu i beta, såeeh.. jeg foretrækker selv at vente lidt endnu)

Mvh John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-08-05 17:29

Claus Jacobsen skrev:

> [...]
> ikke noget at råbe hurra for hvad angår css og understøttelse
> af standarder. det er kun png understøttelsen som er "synlig"

Det er korrekt, men teamet bag IE lover en del flere rettelser i
næste beta. Det er ret udførligt beskrevet her:
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/07/29/445242.aspx>

Hvis de holder hvad de lover, er der mærkbare forbedringer på vej -
position: fixed, generel :hover-understøttelse, understøttelse af
flere css2.1-selektorer samt eliminering af en lang række kendte
IE-fejl.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 02-08-05 18:10

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> position: fixed, generel :hover-understøttelse, understøttelse af
> flere css2.1-selektorer samt eliminering af en lang række kendte

Jep så det godt! Det bliver rigtigt interessant med :hover på alle
elementer, så kan vi endelig skrotte alle de latterlige javascripts og
..htc hacks for at lave nogle ordentlige menuer :) Til gengæld kommer
den ikke til at komme igennem ACID2 testen, men hvad det kommer jo
sikkert senere. Det viser i hvert fald hvor seriøse MS nu er blevet med
henblik på feedback fra deres brugere og det faktum at folk bare ikke
vil finde sig i en virksomhed ikke hører efter dens brugere. (især
kunne jeg godt lide de 10min's interview som Scoble havde fået med
Steve Ballmer på channel9, men også den time med RSSteamet og nogle af
nyhederne i IE)

(IEbloggen er selvf. med i min daglige rotation af RSS-feeds)

Claus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-08-05 22:32

Claus Jacobsen skrev:

> Til gengæld kommer den ikke til at komme igennem ACID2
> testen, men hvad det kommer jo sikkert senere.

Måske. Men det er nu fair nok at de ikke får ACID2[1] med i denne
omgang. Mig bekendt er der kun én browser - Safari til Mac - der har
klaret ACID2 komplet. Opera er vistnok tæt på, mens Firefox stadig er
et godt stykke fra.

> Det viser i hvert fald hvor seriøse MS nu er blevet med henblik
> på feedback fra deres brugere

Afgjort. Det omtalte møde mellem MS og WaSP viser også en positiv
ændring i MS's tilgang til webstandarder (jf.
<http://www.webstandards.org/buzz/archive/2005_07.html#a000539>)

Noter:
======

[1] ACID2 er en test der på en simpel måde tester en lang række
avancerede html- og css-fasciliteter. Se mere på siden her:
<http://www.webstandards.org/act/acid2/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen