biosupdate på xp 64 bit
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 12:36

halløj

nogle af jer der har erfaring med at flashe BIOS fra XP 64 bit?
helt specifikt har jeg et asus a8n med en rev 1001 bios som jeg gerne
skal have flashet op til en 1008'er, jeg har ikke noget floppy drev til
rådighed så jeg kan ikke lave et bootdisk... any ideas?

bemærk: det lader sig ikke gøre at installere asusupdate (under install
melder den at der ikke kan findes nogen asus bios og derefter afbryder den)

kender i til en winflash der vil sluge mit asus board?

andre idéer?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-07-05 12:44

brænd en CD med DOS versionen af flash-programmet, og en BIOS fil.

lav CDen bootable ved at sætte den til at bruge en win98 startdiskette
som image.

så kan du bare boote fra CDen, gå over på dens drevbogstav og så køre
awdflash eller hvad den kommando hedder i dit tilfælde

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 09:22

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
>
> så kan du bare boote fra CDen, gå over på dens drevbogstav og så køre
> awdflash eller hvad den kommando hedder i dit tilfælde

jeg har ikke noget diskette drev, så det kan ikke lade sig gøre.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 29-07-05 12:03

Claus Albæk (kbh.) wrote:

> jeg har ikke noget diskette drev, så det kan ikke lade sig gøre.

jo, hent et image af en win98 startdiskette http://www.bootdisk.com/
og angiv dette som boot image i nero (floppy emulation)

på resten af CDen lægger du så din BIOS update

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 12:23

Esben von Buchwald wrote:

> jo, hent et image af en win98 startdiskette http://www.bootdisk.com/
> og angiv dette som boot image i nero (floppy emulation)
>
> på resten af CDen lægger du så din BIOS update

nøp... man skal lægge de filer man vil have med på CD'en inde i det
image så vidt jeg ved, når den amulerer et floppy image kan den kun se
1.44 eller 2.88 mb... ALT+F2 var en lettere og hurtigere løsning... :)
men tak for din tid.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 29-07-05 18:34

> [...]
> image så vidt jeg ved, når den amulerer et floppy image kan den kun se
> 1.44 eller 2.88 mb... ALT+F2 var en lettere og hurtigere løsning... :)

Well asus har så en smartere løsning. men du kan sagtens lave en CD med
floppy emulation, og lægge filer på den ved siden af. det er sådan en
windows 98 installations CD er lavet...

når du starter, vil dit A drev bestå af floppy i imaget, B drevet vil
være det fysiske A drev, og C drevet vil være CDens indhold (såfremt du
ingen FAT partitioner har)

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 13:01

On Thu, 28 Jul 2005 13:36:16 +0200
Claus Albæk (kbh.) wrote:

> andre idéer?

Naar det nu er et ASUS braedt; proev at holde ALT og F2 nede under
POST, saa skulle du faa en BIOS-update utility frem. Den kan saa flashe
din BIOS fra en fil fra endten floppy eller cd-rom.

--
Jonathan

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 09:23

Jonathan Fromer wrote:

> Naar det nu er et ASUS braedt; proev at holde ALT og F2 nede under
> POST, saa skulle du faa en BIOS-update utility frem. Den kan saa flashe
> din BIOS fra en fil fra endten floppy eller cd-rom.

Yes Mister! det virkede, den feature havde jeg glemt alt om, jeg takker!

Fra : JK

Dato : 28-07-05 18:30

<claude@eugina.dk> wrote:

> [...]
>melder den at der ikke kan findes nogen asus bios og derefter afbryder den)
>
>kender i til en winflash der vil sluge mit asus board?

Sæt et floppy drev på bundkortet !

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 09:24

JK wrote:

> Sæt et floppy drev på bundkortet !

Når nu jeg skrev at jeg ikke havde et til rådighed, så er det ikke meget
bevendt at anbefale at jeg bruger et.

Fra : JK

Dato : 29-07-05 19:06

On Fri, 29 Jul 2005 10:24:05 +0200, "Claus Albæk (kbh.)"
<claude@eugina.dk> wrote:

>Når nu jeg skrev at jeg ikke havde et til rådighed, så er det ikke meget
> bevendt at anbefale at jeg bruger et.

Diskettedrev har man vel liggende i bunker.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 12:58

JK wrote:

> Diskettedrev har man vel liggende i bunker.

nej, dem har man smidt ud for mange år siden :)
kan maximalt mønstre et LS120 drev hvis jeg graver meget dybt i gemmerne...

Fra : heltfin

Dato : 31-07-05 15:43

"" skrev d. 28-07-05 12:36 dette indlæg :
> [...]
den)

> kender i til en winflash der vil sluge mit asus board?

HEJ
Jeg kører også XP 64 bits på Asus A8N-SLI Deluxe og bruger asusupdate
uden problemer er det den nyeste du køre
prøv igen

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 21:27

heltfin wrote:

> HEJ
> Jeg kører også XP 64 bits på Asus A8N-SLI Deluxe og bruger asusupdate
> uden problemer er det den nyeste du køre
> prøv igen

pruh, version 6.07 tror jeg det var... hvad version har du for så kan
jeg jo kigge efter den. evt hvis jeg kan lokke dig til at maile den til
mig vil jeg være taknemmelig.