Fejlmeddelelse fra BIOS: Award Bootblock B~
Fra : Herr. Rasmus Bertels~

Dato : 28-07-05 12:26

Her den fulde fejlmeddelelse: "AWARD BOOTBLOCK BIOS V1.0. BIOS
CHECKSUMERROR. DETECTING FLOPPY
DRIVE A MEDIA. DRIVE A MEDIA. SYSTEM HALT." Denne fejlmeddelelse er begyndt
at komme med jævne mellemrum,
efter jeg skiftede mit gamle gfx kort (ATI Radeon 9600 XT) til et "nyt"
Pixelview GeForce 6600 GT som skulle tilsluttes den int-
erne strømforsyning. Kan det muligvis skyldes at strømforsyningen ikke er
kraftig nok? Kan ikke lige finde ud af hvor kraftig
strømforsyningen er.
System:
Fujitus-Siemens Scaleo 600
Intel Pentium 4 3,2 HT
Gigabyte GA-8SGXLF5 Bundkort
GeForce 6600 GT gfx
Onboard Realtek AC'97 lyd
Windows XP SP 2

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 29-07-05 13:03

Præcis samme fejlmeddelelse jeg får på en EZ-Buddie....
Jeg regnede med, at det skyldes en fejlflash (min søn...) fordi BIOS er en
Poenix, men måske noget ganske andet..?

/Henning.

Fra : Herr. Rasmus Bertels~

Dato : 07-08-05 09:15

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Præcis samme fejlmeddelelse jeg får på en EZ-Buddie....
> Jeg regnede med, at det skyldes en fejlflash (min søn...) fordi BIOS er
> [...]
Jeg har ikke flashed noget desværre. Så det kan ikke være det..

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 08-08-05 00:58

> [...]
> en

> Jeg har ikke flashed noget desværre. Så det kan ikke være det..

Jeg har fået konstateret, at han ikke har flashet bios - så nu er maskinen
"dødsdømt"
Særligt ærgeligt, når det nu er en sådan "mikro-computer", hvor alt er
bygget til at passe sammen.

/Henning.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 08-08-05 14:38

On Mon, 8 Aug 2005 01:57:34 +0200, "Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk>
wrote:

> [...]
>"dødsdømt"
>Særligt ærgeligt, når det nu er en sådan "mikro-computer", hvor alt er

Har i prøvet at flashe bios'en, med sidste nye?

Hvis man googler lidt på fejlmeddelsen, ser det ud til at have hjulpet flere.
--
Henrik

Fra : Henning Sørensen

Dato : 08-08-05 16:48

"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har i prøvet at flashe bios'en, med sidste nye?
>
> Hvis man googler lidt på fejlmeddelsen, ser det ud til at have hjulpet

Der er intet jeg hellere ville, men denne Ez-Buddie har ikke diskette
interface, så jeg kan ikke komme i kontakt med den
Eneste mulighed er at pille bios'en ud og sende til én der kan flashe den
"i
løs vægt", men da det er uden garanti - det er jo ikke sikkert at bios'en
er
problemet - har jeg droppet det. Processor og ram er nu brugt til
opgradering af en anden computer.

Så nu kan kabinettet stå og samle støv, indtil jeg finder et passende
motherboard eller bliver træt af at kigge på det.

/Henning.