Å-fiskeri: hvilken type ørred er det mon (~
Fra : JE

Dato : 27-07-05 20:55

De seneste 2 uger har jeg mærket en mærkbar ændring i fangsterne i "min å".
Jeg har fanget flere ørreder end jeg plejer. Ørrederne er dog ikke specielt
store (mindre end dem jeg normalt fanger). Omkring de 40 cm. De er flotte
blanke - og kæmper relativt godt. Er det den type havørreder man kalder
"grønlændere"?

Fra : Flemming Madsen

Dato : 03-08-05 18:06

Hej

Hvis de var fanget i marts/april måned ville man kalde det for
grønlændere,
men nu kalder man dem bare for små blanke De små blanke kan trække op
åerne på ædetogt i sommerperioden, hvor vandet ude ved kysterne bliver for
lummert og iltfattigt. Det er højst sansynlig pga varmen ved kysterne at
du
nu oplever det gode fiskeri efter de små blanke.

Håber du kan bruge det til noget.

Flemmnig Madsen