hjælp til php-opsætning
Fra : Christoffer

Dato : 27-07-05 19:33

Hej!
Jeg har lige installeret en samlet pakke med php 4.3.10, mysql 4.1.9 og
Apache 1.3.33 .. det virker temmelig fint.
Jeg får dog en fejlmeddelse som jeg ikke helt kan forstå

Notice: Undefined index: brugernavn in c:\easyphp1-8\www\site\index.php on
line 5
Notice: Undefined index: password in c:\easyphp1-8\www\site\index.php on
line 6

1 <?php
2 session_start();
3 if(!isset($_SESSION['authenticated'])) {
4
5 $username = addslashes($_POST['brugernavn']);
6 $password = addslashes($_POST['password']);
7 include "config.php";
8 mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
9 mysql_select_db($mysql_db);
....videre kode
?>

Hvorfor nu det?

Desuden får jeg også en lille fejl når jeg skal vælge database i scriptet.
"No database selected" -- Hvad kalder man databasen?

// MySQL Variabler
$mysql_host = "localhost"; //host til mysql.
$mysql_user = "root"; //brugernavn til mysql, default root.
$mysql_pw = ""; //password til mysql.
$mysql_db = ""; //databasen som skal bruges

Håber i kan hjælpe, er stadig på begynder stadiet.

--
Christoffer

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-07-05 22:54

On 2005-07-27, Christoffer <christoffer@buur.info> wrote:
> [...]
> 6 $password = addslashes($_POST['password']);
> 7 include "config.php";
> 8 mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);

Fordi du prøver at tilgå en indgang i dit array, der ikke er sat.
$_POST['foo'] er kun sat i det tilfælde, at du har sendt et post request
med variablen foo sat - typisk resultatet af at submitte en formular.

- Jacob Atzen

Fra : Christoffer

Dato : 27-07-05 23:04

> Fordi du prøver at tilgå en indgang i dit array, der ikke er sat.
> $_POST['foo'] er kun sat i det tilfælde, at du har sendt et post request
> med variablen foo sat - typisk resultatet af at submitte en formular.
Ja, men jeg undrede mig nu bare lidt over det, for jeg får nemlig ingen
advarsel/oplysning om det når jeg kører det online hos b-one.

--
Christoffer

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-07-05 00:00

Christoffer wrote:

> Ja, men jeg undrede mig nu bare lidt over det, for jeg får nemlig ingen
> advarsel/oplysning om det når jeg kører det online hos b-one.

Fordi de fleste webhosts kører med lidt løsere fejlinformation.
Altså giver ikke melding ved Notices.

--
Benny Nissen

Fra : Geert Lund

Dato : 28-07-05 13:56

Christoffer wrote:

> Ja, men jeg undrede mig nu bare lidt over det, for jeg får nemlig ingen
> advarsel/oplysning om det når jeg kører det online hos b-one.

Jeg tror at det Jacob gerne ville frem til er at der er forskel i
opsætningen af fejlnotices mellem din PHP og den hos din udbyder. Check
din php.ini indstillinger for "error_reporting" - den står garanteret
til at udskrive alle notices. Sæt den til 2039 (mener jeg det er) - så
burde det løse dit problem med de notices.

Geert Lund