Hjælp til 'oprettelse af bruger' ?
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-07-05 14:52

Hej
Jeg har lavet mig en hjemmeside. Den er dog ikke online endnu,
men kommer snart. Jeg skal have lavet mig en sektion hvor folk
kan oprette sig som 'bruger' og logge ind og se noget folk, som
ikke har oprettet sig, kan se. Der ligger mit problem bare,
hvordan gør man det ? Jeg kan ikke finde nogen guider eller noget
på html.dk . Der skal ske det, at når personen som gerne vil
oprette sig har udfyldt alle felter og trykker opret, skal
personens password blive send til ham/hende i en mail. På samme
måde skal personen kunne slette sit brugerskab igen. Ved at
trykke 'afmeld' og så får han/hun tilsendt en mail, hvori han/hun
skal bekræfte at han/hun ikke gider være bruger mere. Håber jeg
har gjort det klart nok .. ? Håber nogen kan hjælpe! På forhånd,
tak!

Mvh Jesper Poulsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 16:29

On 27 Jul 2005 13:51:34 GMT, Jesper Poulsen <Jepperp14@hotmail.com>
wrote:
> [...]
>skal bekræfte at han/hun ikke gider være bruger mere. Håber jeg
>har gjort det klart nok .. ? Håber nogen kan hjælpe! På forhånd,

Du bliver nød til at forsøge lidt selv. Vi leverer ikke færdige
løsninger her

Jeg går ud fra at du ved noget om databaser og oprette/slette records
heri, så du kan starte med at læse lidt om sessions. F.eks. her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp

Linket giver faktisk noget kode til at komme igang på.

Hvis du mere er interesseret i at genbruge noget som andre allerede
har lavet, så prøve at kigge på
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=66

Måske kan du også gennemskue hvordan det virker ved at kigge i
ovenstående kode som kører på en access database.

Mvh. Brian