hvad kræver imagemagick for at køre
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-07-05 13:59

Hej NG.

Som i måske ved, roder jeg lidt med CMS-systemet typo3 og jeg har fundet
ud af at installationsprogrammet brokker sig over at "imagemagick" ikke
kunne blive installeret/integreret/whatever. Den skal bruge bl.a.
"convert"-funktionen til billede-manipulation...

Det har betydning for f.eks. at kunne se thumbnails af mine billeder jeg
uploader og derudover ved jeg ikke hvad det betyder, fordi jeg er lidt
uerfaren indenfor området.

Men man kan skrive en sti som typo3 vil forsøge at finde imagemagick i,
og derfor henvendte jeg mig til webhotel-udbyderen, Cliche.dk nogenlunde
med ordene: "Jeg kører noget php-kode og jeg vil gerne høre om jeg har
adgang til imagemagick og hvad er stien i så fald?"

Svaret fra cliche er:

"Du kan godt benytte PHP på det hotel som du ligger på nu, men hvad
kræver imagemagic af vores servere for at kunne køre?"

Hvad skal jeg skrive tilbage?

Det kræver vel at det er installeret, men det ved de vel godt... Det er
vel et eller andet teknisk, som jeg ikke aner noget om, de er ude efter?

Hjælp

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen