Unge angreb biler med sten
Fra : Martin Kristensen

Dato : 27-07-05 09:45

Man føler sig jo hensat til Ramallah.

Fra : Tim

Dato : 27-07-05 10:56

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
news:42e74993$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...

> Man føler sig jo hensat til Ramallah.

Lægger du i det, at det skulle være indvandrere?

Uden at vide det, tror jeg nu ikke det er tilfældet.

Tim

Fra : Martin Kristensen

Dato : 27-07-05 11:18

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Lægger du i det, at det skulle være indvandrere?

Det er jo svært at vide, når EB er blevet PC og ikke gider fortælle det, men
i hvert fald føler jeg mig hensat til sydligere himmelstrøj når unge kaster
med sten efter biler.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-05 12:37

> [...]

> i hvert fald føler jeg mig hensat til sydligere himmelstrøj når unge kaster

Det er en pige og to drenge i alderen 17-20 år, og sandsynligvis etnisk
danske:

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=377286/
--
Per Erik Rønne

Fra : Pjensen73

Dato : 27-07-05 12:41

Martin Kristensen skrev:
> [...]
> i hvert fald føler jeg mig hensat til sydligere himmelstrøj når unge kaster

Der har været en lignene sag i Odense, hvor unge stod på en motorvejsbro
og kastede træ og cykler ned på bilerne. De havde ovenikøbet ladet et
stykke træ hænge i en snor ned fra broen.
Og det var unge danskere under 15 år, så endnu et godt argument for at
sætte den kriminelle lavalder ned.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-05 14:14

Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote:

> Og det var unge danskere under 15 år, så endnu et godt argument for at
> sætte den kriminelle lavalder ned.

Det er så absolut ikke et argument for at sætte den kriminelle lavalder
ned. Og tro endelig at der ikke sker de pågældende børn noget {der er jo
ikke tale om »unge«}; de kommer under det der tidligere hed børneværnet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-07-05 18:37

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stykke træ hænge i en snor ned fra broen.
> Og det var unge danskere under 15 år, så endnu et godt argument for at

2 gange sludder 1 sagen er ikke opklaret
2 Det har ingen betydning at sætte den den kriminelle lavalder ned.
det åbner ikke nye mugligheder, som der ikke findes i forvejen
Mvh Steen

Fra : AJC

Dato : 27-07-05 22:26

> [...]
>
> Det er jo svært at vide, når EB er blevet PC og ikke gider fortælle
> det, men i hvert fald føler jeg mig hensat til sydligere himmelstrøj

Du burde takke dem for din gratis ferie!

Fra : Tim

Dato : 28-07-05 02:15

> [...]
> men
> i hvert fald føler jeg mig hensat til sydligere himmelstrøj når unge

Sydligere ja.... for et par år siden, var der en (eller flere... husker det
ikke nøjagtigt) "etnisk tyske" ung(e), der kastede fliser ud fra
motorvejsbroer, og bl.a. slog en kvinde ihjel (en flere kilo tung flise
ramte gennem forruden på en bil... gæt resten selv).

Det var "etniske tyskere", og havde altså intet med indvandrere at gøre. Der
har, herhjemme, været eksempler på den samme syge adfærd.... det kan ikke
skydes en etnicitet i skoene.

Tim

Fra : TBC

Dato : 27-07-05 13:13

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse

> Man føler sig jo hensat til Ramallah.

Nå, jeg har ellers aldrig hørt om rapporter om den slags hærværk i Ramallah.

I Holbæk er der tale om groft hærværk, hvor nogle idioter har udsat andre
for store fare ved at have kørt rundt og smidt store sten mod modkørende
biler.

I Ramallah er både baggrund, mål og setting væsentligt anderledes i
forbindelse med unges stenkast. (Ikke at det forsvarer det)

Jeg har altid syntes at problemet med den indvandrerkritiske indstilling fra
den kant du og dine repræsenterer, er at den er *alt* for oppertunistisk,
ustrukturert og vilkårlig, uden sans for at skælne og diskriminere, men slet
og ret for unuanceret, og i tankegang primitivt splittet (Jævnfør det
engelske udtryk indiscriminate
http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?va=indiscriminate )

Dette er blot endnu et glimrende eksempel på det her i gruppen.

Og det er derfor jeg og andre ikke kan tage den alvorligt, og derfor du og
ligesindede *oplever* at i ikke har os med i forbindelse med at
forholde os til at løse de problemer der nu engang er i forbindelse med
indvandring og integration. Vi gider godt at være med til at løse de reele
problemer der faktisk er, men vi gider ikke at være med i den brede og
"indiscriminate" dæmonisering af en hel etnisk gruppe; den slags at man
uden at "diskriminere" videre, associerer alt slags ondt til en bestemt
etnisk gruppe, burde være noget som blevet forladt tilbage i historien
engang i 40'erne.

Så stop det før jeg brækker mig.

TBC

Fra : Alucard

Dato : 27-07-05 13:37

On Wed, 27 Jul 2005 14:13:12 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
>uden at "diskriminere" videre, associerer alt slags ondt til en bestemt
>etnisk gruppe, burde være noget som blevet forladt tilbage i historien

Hvem har tisset på din sukkermad.. ?

Fra : Malene P

Dato : 27-07-05 14:03

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Så stop det før jeg brækker mig.

Kunne du dog ikke lade være med at ævle og ørle -og så blot konstatere, at
indtil nu er der intet der tyder på, at det skulle være fremmede, der står
bag mordforsøgene?

Malene P

Fra : TBC

Dato : 27-07-05 23:26

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kunne du dog ikke lade være med at ævle og ørle -og så blot konstatere, at
> indtil nu er der intet der tyder på, at det skulle være fremmede, der står
> bag mordforsøgene?

Ikke når jeg så gerne ville fortælle hvor det er jeg syntes at vandende
skiller, og jeg og ligesindede løber skrigende væk, så vi ikke har det
sammenhold og samarbejde et så stort problem ellers kunne fortjene og have
gavn af.

TBC

Fra : Martin Kristensen

Dato : 27-07-05 16:54

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> I Ramallah er både baggrund, mål og setting væsentligt anderledes i
> forbindelse med unges stenkast. (Ikke at det forsvarer det)

Det var også bare det med stenkast i sig selv, jeg synes virkede
Ramallah-agtigt.

> Vi gider godt at være med til at løse de reele
> problemer der faktisk er

Ja, men typisk kun hvis løsningen er givet på forhånd (integration) - så
snart man begynder at tale om andre og mere realistiske løsninger, som
f.eks. repatriering vil I ikke være med.

> [...]
> uden at "diskriminere" videre, associerer alt slags ondt til en bestemt
> etnisk gruppe, burde være noget som blevet forladt tilbage i historien

Det er faktisk dig selv, der begynder at tale om indvandring her.

Fra : TBC

Dato : 27-07-05 23:26

> Det var også bare det med stenkast i sig selv, jeg synes virkede
> Ramallah-agtigt.
>
> Det er faktisk dig selv, der begynder at tale om indvandring her.

Ok, det er meget muligt jeg er gået helt galt af dig, og din indstilling som
jeg forbandt med en arketype på den mest hardcore DF muslim mishager.

I så tilfælde undskylder jeg uforbeholdent.

> Ja, men typisk kun hvis løsningen er givet på forhånd (integration) - så
>snart man begynder at tale om andre og mere realistiske løsninger, som
>f.eks. repatriering vil I ikke være med.

Hvem siger at jeg har noget imod repatrieringer og udvisninger. Det er
ånden, holdningen og baggrunden bag der er afgørende for mig. Jeg syntes
ikke om det hvis den grundlæggende holdning er at det er fordi det er
muslimer og man vil smide dem af hækkenfeldt til fordi man ikke kan lide
dem. Men f.eks græder jeg ikke snot over at udlændinge uden statsborgerskab
eller andre væsentlige bånd til Danmark udvises hvis de sælger hård narko på
vesterbro.

TBC

Fra : Martin Kristensen

Dato : 28-07-05 16:45

> [...]

> jeg forbandt med en arketype på den mest hardcore DF muslim mishager.
>
> I så tilfælde undskylder jeg uforbeholdent.

Tak. Jeg er ikke muslimmishager, men synes bare, det er dumt at vi har
inviteret så mange mennesker fra en underudviklet del af verden op til vores
højtudviklede del af verden. Det var dømt til at gå galt, og det gør det nu
på alle mulige måder. Derfor går jeg ind for at strømmen skal vendes, og vi
skal have de mennesker tilbage til den del af verden, hvor de hører til og
føler sig hjemme. Ikke ved tvang, men med gulerodsmetoden.