Videoredigering: Singel eller Dual CPU?
Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 27-07-05 09:44

Jeg arbejder med videoredigering og anvender Adobe Premiere Pro 1.5. Jeg
ønsker at opgradere min PC (nu AMD 2800+)
I den forbindelse har jeg kigget i diverse tests og har nogle spørgsmål.
AMD er generelt bedre til 3d og spil, hvor imod Intel er bedst til
videoredigering, men Intel har dualcore processorer der kører 3.2 Ghz og
alm. P4 de3r kører 3.8 Ghz.
Hvor opnår jeg den hurtigste video encoding fra AVI til mpeg II
a) med dualcore
b)alm P4

Hvilket bundkort er det bedste og hurtigste når jeg gerne vil har Firewire
1394 gerne type b?
Jeg har kun bruge for et almindeligt PCI slots udover det som skal sidde til
skærmkortet
På forhånd tak
Flemming Løvenhardt

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-05 13:42

Flemming Løvenhardt wrote:
> [...]
> kører 3.2 Ghz og alm. P4 de3r kører 3.8 Ghz.
> Hvor opnår jeg den hurtigste video encoding fra AVI til mpeg II

Helt klart et dual system, alle mine maskiner (pånær min workstation) er
dual maskiner eller quad maskiner, og så nogle meget hurtige diske og
rigeligt med ram (du kan dårligt få nok RAM til videoredigering)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 27-07-05 16:24

> Helt klart et dual system, alle mine maskiner (pånær min workstation) er
> dual maskiner eller quad maskiner, og så nogle meget hurtige diske og
> rigeligt med ram (du kan dårligt få nok RAM til videoredigering)

iøvrigt kan du måske stille samme spørgsmål i dk.edb.videoredigering - hvor
der måske er endnu mere hjælp at hente...
Men RAM og hastigheden på disse er en væsentlig faktor, for ikke at nævne
flere harddiske. Men det ved du jo sikkert.

Typisk vil det nok være billigere at købe et bundkort uden IEEE 1394
(firewire) og så smække et firewire kort i.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-05 16:32

u.m.s [3460] wrote:
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> iøvrigt kan du måske stille samme spørgsmål i dk.edb.videoredigering

Hvorfor skal jeg stille et spørgsmål der, det er ikek mig der spørg om hjælp
?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 27-07-05 17:05

> Hvorfor skal jeg stille et spørgsmål der, det er ikek mig der spørg om
> hjælp ?

yep, røg lige en tand for langt ned i tråden..
For at forsvare mig lidt, så kan man jo sige det er en tilføjelse til din
kommentar;
og hvis spørgeren ønsker uddybning så er dk.edb.videoredigering nok et fint
sted at supplere med....

Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 27-07-05 19:26

Hej

N_B-DK skrev

Så vidt jeg har forstået skal softwaren, i dette tilfælde Abobe Premiere Pro
1.51, kunne udnytte multi threating for at få glæde af dualcore - eller er
der noget som jeg har misforstået?
mvh
Flemming

Fra : Martin K. R.

Dato : 28-07-05 07:56

"Flemming Løvenhardt" <f.lovenhardt@fjerndette.mail.tele.dk> wrote in
message news:42e7d1bd$0$710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
Pro
> 1.51, kunne udnytte multi threating for at få glæde af dualcore - eller er

Det kan den skam også ifølge Adobe:

"Adobe Premiere Pro 1.5 is a multi-threaded application that has been
specifically designed to take advantage of hyper-threaded as well as
multi-processor systems. It is designed to scale with each additional
processor added. In addition, Pentium 4 SSE2 optimizations exist throughout
the rendering pipeline and provide a unique advantage only available in
Adobe Premiere Pro 1.5."

Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 28-07-05 11:04

Flemming Løvenhardt wrote:
> Så vidt jeg har forstået skal softwaren, i dette tilfælde Abobe
> Premiere Pro 1.51, kunne udnytte multi threating for at få glæde af
> dualcore -
> eller er der noget som jeg har misforstået?

Korrekt, men er nu ret sikker på de ældre versioner også understøtter det,
netop den type programmer (billedbehandling) kan man virkelig mærke en
forskel.

--
MVH.
N_B_DK