Formmail svar ?
Fra : Erik Isager

Dato : 04-06-01 21:41

Pænt goddag ! dette er mit første besøg her !
og jeg kan se at nogle af dem der svarrer er de samme som på
"...webdesign.frontpage", men jeg gør et forsøg alligevel, det kunne jo være
??

Jeg har ved fleres hjælp få brygget en "formmail" sammen ( skal måske nævne
det er på en hjemmeside, og det er lavet med FP 2000 + lidt javascript ) .
I denne formmail er der nogle "drop-down menu" hvor man skal vælge måned og
år. felterne har jeg kaldt "m1" og "y1" (der er i alt 3 sæt). Når
svarmailen så kommer til mig står "m1" og "y1" på hver sin linje. Kan jag få
denne "m1" og "y1" sat sammen til et felt "dato1" ??

Er dette den rigtige NG ??

Erik Isager

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-06-01 19:25

Erik Isager wrote:

> Pænt goddag ! dette er mit første besøg her !

Velkommen til.

> og jeg kan se at nogle af dem der svarrer er de samme som på
> "...webdesign.frontpage", men jeg gør et forsøg alligevel, det kunne jo være

Fint, det handler nemlig ikke om hvem der svarer, men derimod om emnet
der bliver diskuteret om.

> svarmailen så kommer til mig står "m1" og "y1" på hver sin linje. Kan jag få
> denne "m1" og "y1" sat sammen til et felt "dato1" ??
>
> Er dette den rigtige NG ??

Hvis du vil have en javascript løsning så er det helt rigtigt.

I javascript smækker man to tekstrenge sammen ved at bruge +
f.eks:

dato1=m1+"/"+y1;

hvilket f.eks kunne resultere i:

03/2001

Hvis du vil have et lidt mere uddybender svar, må du lige komme med et
link, så vi kan se hvad det konkret går ud på.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Erik Isager

Dato : 05-06-01 21:28

> [...]
>
> Hvis du vil have et lidt mere uddybender svar, må du lige komme med et
> link, så vi kan se hvad det konkret går ud på.

Hej!
Jeg har sådan set lavet mig en løsning, men det er jo ikke sikkert at det er
den nemmeste, så du er velkommen til at kigge og komme med en kommentar !
den ligger på:
http://hjem.get2net.dk/isager/indmeld6.htm

Jeg venter med spænding !!

Erik Isager

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-06-01 09:33

Erik Isager wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> http://hjem.get2net.dk/isager/indmeld6.htm

404 - Document not found

Fra : Erik Isager

Dato : 06-06-01 15:05

> 404 - Document not found

Du må ha mig undskyldt !!! men hvad mener du med det ??

Erik Isager

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-06-01 15:50

> Du må ha mig undskyldt !!! men hvad mener du med det ??

Det var aabenbart et midlertidigt problem paa get2net serveren,
den kunne ikke finde din side. Nu er den dog i mellemtiden kommet
frem, saa jeg kigger paa det.

Det foerste der lige springer i ojnene er:

document.forms[0].født.value = m1 + " " + y1

Det giver en fejl i min IE naar der bruges æ,ø og å i
javascripts. Brug istedet "foedt"

Naar jeg vaelger en maaned eller et aarstal hvor hunden er foedt
giver den javascriptfejl i linie 208 "object expected", men det
haenger sammen med at den ikke kan finde elementet "født".
Ellers ser det meget fornuftigt ud.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Erik Isager

Dato : 06-06-01 18:05

> Det foerste der lige springer i ojnene er:
>
> document.forms[0].født.value = m1 + " " + y1
>
> Det giver en fejl i min IE naar der bruges æ,ø og å i
> javascripts. Brug istedet "foedt"

--
´Hvorfor det ????
--

> Naar jeg vaelger en maaned eller et aarstal hvor hunden er foedt
> giver den javascriptfejl i linie 208 "object expected", men det
> haenger sammen med at den ikke kan finde elementet "født".

Hvis jag kigger i FP linje 208, ser den sådan ud:
<select size="1" name="m1" onChange="DatoSamling()">

???
men det kan man måske ikke sammenligne ??
Erik Isager

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-06-01 18:59

Erik Isager wrote:

> --
> ´Hvorfor det ????

Jeg må indrømme at jeg ikke ved om der er pga min ikke-danske browser at
fejlen forekommer, eller om det generelt er ulovligt at bruge æøå i
javascript, men faktum er at det giver fejl i browseren, og højst
sandsynligt vil scriptet ikke virke

> Hvis jag kigger i FP linje 208, ser den sådan ud:
> <select size="1" name="m1" onChange="DatoSamling()">
>
> ???
> men det kan man måske ikke sammenligne ??

Jojo, den er skam god nok. DatoSamling() er jo netop den funktion der
indeholder ordet "født".