Udveksling af data mellem HTM og Java
Fra : Jørn Sønder

Dato : 27-07-05 09:12

Hej

Som absolut nybegynder indenfor HTM må jeg på forhånd bede om
tilgivelse for at stille dumme spørgsmål.
Jeg vil gerne lave en side i HTM hvor der indtastes forskellige
data i input felter.
Disse data skal så overføres til Java-applet eller applikation og
beregnes.
Derefter skal resultatet af beregningen føres tilbage i en HTM
side.

Er der nogen der har et eksempel på denne funktion som selv jeg
kan forstå. (Jeg ved godt det er store krav at stille)

Venlig hilsen
Jørn Sønder

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 28-07-05 16:08

"Jørn Sønder" <charles@charles-online.dk> wrote in message
> [...]
> data i input felter.
> Disse data skal så overføres til Java-applet eller applikation og

Tror du ikke det er noget som javascript du vil bruge til at beregnde det
med??

Tjek evt. eksemplerne på HTML.dk til at se hvordam javascript og forms
virker sammen.

Fra : Jørn Sønder

Dato : 28-07-05 23:31

*XxX* wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Tror du ikke det er noget som javascript du vil bruge til at beregnde det
> med??
>
> Tjek evt. eksemplerne på HTML.dk til at se hvordam javascript og forms
> virker sammen.

Jeg ville nu foretrække at lade beregningerne foregå i Java; men det kan da
godt være jeg kan slippe nemmere fra det med javascript.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-07-05 14:46

Jørn Sønder skrev:

>Jeg ville nu foretrække at lade beregningerne foregå i Java; men det kan da
>godt være jeg kan slippe nemmere fra det med javascript.

Hvis du vil have hjælp til java, så er
news:dk.edb.programmering.java den rigtige gruppe.

html.dk giver godt nok ikke adgang til denne nyhedsgruppe, men du
kan bruge din udbyders newsserver og en newsreader, f.eks.
Outlook Express til at få adgang til langt flere grupper og
dermed bedre mulighed for at bruge de rigtige grupper.

Evt. kan du bruge http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/ (uanset
hvilken udbyder, du har), hvis du foretrækker en browserbaseret
nyhedstjeneste.
--
Knud