lykke på flue line
Fra : pepss

Dato : 27-07-05 08:04

hejsa NG

jeg har lige købt en ny line hvor der ikke er nogen løkke monteret men der
er dov en lykke med (det er en slaks strømpe med en lykke på enden).
mit spørgsmål er så hvordan skal den sættes fast? skal den limes eller
noget?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 27-07-05 11:19

"pepss" <olefriis@privat.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Pepss
> Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Ja, du kan sagtens bruge et par dråber sekundlim....det holder!

Mvh
Anders Lund

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 11:25

On Wed, 27 Jul 2005 12:19:08 +0200, "Anders Lund \(8900\)"
<anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> wrote:

>Ja, du kan sagtens bruge et par dråber sekundlim....det holder!

Hvis det skal holde mere, end at undlade limen, så skal det ikke
bruges sekundlim. Det bliver stift of krakkellerer. Det eneste der dur
er fleksibel lim. De fleste har dog oplevet købeøjer der ikke holder,
så det bedste vil være at lave øjet selv:

http://globalflyfisher.com/fishbetter/loops.htm

--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : pepss

Dato : 27-07-05 12:06

"Robert Piil" skrev
"Anders Lund \(8900\)"

> [...]
> er fleksibel lim. De fleste har dog oplevet købeøjer der ikke holder,
> så det bedste vil være at lave øjet selv:

takker for de råd!!!

Fra : Johnny

Dato : 27-07-05 20:14

Hej

først klipper du en 1/2 til en hel cm af det gummirør der følger med, der
efter fører du stumpen af gummirøret på selv strømpen med øjet træk stumpen
så langt op mod øjet du kan. Derefter skal du montere strømpen på fluelinen,
linen skal skuppes ind i strømpen(den er hul) linen skal føres op til
gummistumpen, og der efter skal gummistumpen trækkes tilbage ned over
fluelinen så den låser, træk den næsten helt ned til enden og klip det
resterende af strømpen der plejer at være lidt små tråde, der skal klippes
af. derefter gir du det noget lim ved gummirøret.

Håber du fik fat i lidt af det

Johnny

Fra : pepss

Dato : 29-07-05 13:48

"Johnny" skrev
> [...]
> det resterende af strømpen der plejer at være lidt små tråde, der skal
> klippes af. derefter gir du det noget lim ved gummirøret.

jeg kan fint se det for mig! takker!

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 29-07-05 18:08

> [...]

> --
> Pepss
> Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Mit forslag med kontaktlimen holder altså upåklageligt.....!
Jeg har fisket med den samme løkke i vel 4-5 år.....og ja...jeg fanger af og
til lidt!! I øvrigt i saltvand.
Fidusen består i, at dubbe limen på flere steder på stykket, således at
spidsen forbliver fleksibel. Øverst hvor den flettede line ender, kan man
sagtens lime hele vejen rundt i en smal "cirkel", således at den ikke
trævler.....
Men.....det er jo bare min holdning!?

Mvh
Anders Lund

Fra : pepss

Dato : 30-07-05 09:17

"Anders Lund (8900)" skrev
> [...]

> Mit forslag med kontaktlimen holder altså upåklageligt.....!
> Jeg har fisket med den samme løkke i vel 4-5 år.....og ja...jeg fanger af

så skulle det vel også gå for mig! jeg fisker i å og har ikke fanget noget
endnu

> [...]
> spidsen forbliver fleksibel. Øverst hvor den flettede line ender, kan man
> sagtens lime hele vejen rundt i en smal "cirkel", således at den ikke

har du lavet lykker med de strømper i begge ender?

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 30-07-05 12:50

> [...]
>

> --
> Pepss
> Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Ja, det har jeg.......Du kan også sagtens lave løkkerne selv....Brug noget
flettet bagline, og lav et loop på den ved hjælp af en stor nål, som du
trækker enden af baglinen ind i sig selv med, således at loopet
fremkommer.....Dup herefter med kontaktlim på "dobbeltstykket".
Håber du forstår beskrivelsen.......Hvis ikke tror jeg, at du gør når du går
i gang.......ganske enkelt egentlig!
Husk at det flettede bagline skal være af samme type, som de færdigkøbte
løkker......

Mvh
Anders Lund

Fra : grrrr

Dato : 02-08-05 09:39

Halløjsa
Mit bud er at dyppe ca 10 - 15 cm flueline i Acetone, så kan man skrælle
coatingen af linen. Indeunder ligger der på de fleste liner en flettet line
som man kan splejse på samme måde, bagefter kan man sikre den med at sy den
med en stærk tynd fluebindingstråd og til sidst smøre et lag flexibel lim på
( Aqua-Seal er meget brugt ) brug tiden til at gøre dette i begge ender og
man får den flotteste løsning !

--
MVH
Niels

Fra : pepss

Dato : 02-08-05 18:12

"grrrr" skrev

> [...]
> på
> ( Aqua-Seal er meget brugt ) brug tiden til at gøre dette i begge ender og

ja det gjore jeg i den ene ende og det er jo endlige ikke så svært når man
først kommer igang!