Mast stjålet - Hurley 20
Fra : Lasse Trudslev

Dato : 27-07-05 00:21

Hej,

Jeg er blevet ny ejer af en Hurley 20 sejlbåd, men desværre blev der Søndag
eller Mandag, stjålet begge de foreste ruder i båden samt lemmen fra
"vinteropbevaringen" på Kastrup havn - dette tyder på at en eller anden
sjæl, har manglet disse dele og set sit snit til at få disse dele i
forbindelse med båden har været annonceret. ;o(

Samtidigt' er masten dentil forsvundet fra Masteskuret hvor man ellers skal
have kort til, for at komme ind..

Man tænker sit - er sådan en opbevaringsplads reservedels lager for svage
sjæle, under alle omstændigheder skulle båden ikke i vandet i år, men et
lille fritids projekt at klargøre den til næste sæson.

Så min lille bøn går på - skulle nogen evt. høre noget eller se en Hurley 20
som har stået uden vinduer og pludselig fået sådanne i, eller hjælpe med
nogle nye til båden vil jeg blive glad for info

?/ Hvor kan man evt. finde en ny mast henne ?

Mvh
Lasse

trudslevNOSPAM@home.se
22101062

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-07-05 07:43

Lasse Trudslev <trudslev123@123home.se> skrev:
> [...]
>pludselig fået sådanne i, eller hjælpe med
>nogle nye til båden vil jeg blive glad for info
>
>?/ Hvor kan man evt. finde en ny mast henne ?

Hej Lasse,

Det lyder ikke rart at vi skal plages af den slags problemer i
Kastrup.
Du skal henvende dig på havnekontoret til Grethe og få hende til
at lave en logudskrift fra registreringscomputeren på den dag/dage
som tyveriet er sket.
Med den liste i hånden skal du henvende dig til Tårnby Politi som
herefter undersøger sagen.

Med venlig hilsen

Harding E. Larsen
Medlem af havneudvalget

Fra : Lars Kristensen

Dato : 27-07-05 21:27

Harding E. Larsen (slet CVY1N) wrote:

> [...]
> som tyveriet er sket.
> Med den liste i hånden skal du henvende dig til Tårnby Politi som

Nu er det ikke sådan at der blot er blevet ryddet op i ting der ikke
står navn på?
Hos os er der tydeligt gjort opmærksom på at alle ting(master, bomme,
joller, og andre ting der er på havnens område) skal mærkes med, som
min., medlemsnr. Er de ikke det kan man ikke være sikker på at ens ting
er der når man skal bruge dem igen.
F.eks. har vi nogle optimistjoller liggende som vi ikke aner hvis er.
Proceduren er, at der skal gøres opmærksom på, at ejeren af de ting
enten skal mærke dem eller fjerne dem, i egnede medier, f.eks. vores
klubblad. Efter en rimelig tidsfrist (1 måned i flg. politimesteren) er
det fuldt lovligt for havnemyndigheden at enten fjerne dem, sælge dem
eller inddrage dem som havnens/klubbens eje.

Så måske du lige skulle tale med havnemyndigheden om de har ryddet op.

- Lars

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 28-07-05 07:53

Lars Kristensen <spam@acdc.dk> skrev:

> [...]
>står navn på?
>Hos os er der tydeligt gjort
>opmærksom på at alle ting(master, bomme,

Må jeg korrigere mit indlæg fra i går.
Vi logbogsfører kun aktioner fra betalingsstandere.

Lars stiller spørgsmålet om der ikke er ryddet op i masteskuret af
havnens ansatte. Det er der ikke!

Lasse fremfører tillige at der er stjålet ruder samt en lem fra
båden. Det kan heller ikke indgå under betegnelsen oprydning, det
er tyveri.

Havneregulativet giver de fornødne retningslinier for mærkning af
både og grej.

Det kan være at tyven har opfattet vinterpladserne som
lossepladser hvor man frit har kunne kanibalisere.

Vinterpladserne fremtræder desværre i en ikke vedligeholdt stand.
Der står ukrudt op til en højde af to meter. Vi betegner det som
uspoleret idyl.
Sandheden er den, at Kommunen fra de betalende lejeres
indbetalinger for havnelejen, tager 524.000,- til
gartnervedligeholdelse. D.v.s. vedligeholdelse af 3 græsplæner og
grusarealet på vinterpladserne, og de vedligeholder ikke
vinterpladserne. Resten af anlægget, herunder voldene med græs og
træer mellem vinterpladserne henhører ikke under havnens
regnskaber.
Hvad skal vi kalde denne overførsel for?

Vi har som havneudvalgets repræstanter gentagne gange krævet den
betalte vedligeholdelse gennemført; men det sker ikke.
På vores sidste havneudvalgsmøde krævede vi en undersøgelse af, om
entreprisen skulle overgå til et privat firma, således at vi fik
noget for vores penge. Resultatet afventer vi stadigt.

Mvh/Harding