Risiko for at være blevet gravid?
Fra : Helle

Dato : 26-07-05 23:58

Hejsa.

Jeg tager p-piller hver dag men i uge 2 (ud af 3) glemmer jeg så den ene
p-pille om onsdagen og kæresten og jeg er så i seng sammen om aftenen.
Torsdag tager jeg 2 p-piller og fortrydelsespille. Nu her i dag (skal have
min menses om få dage og har taget den sidste p-pille i dag) har vi været
sammen igen og tog først kondom på lige inden han kom. Kan der være nogen
stor risiko for jeg så er blevet gravid?

Jeg er helt afklaret med at jeg SKAL huske de p-piller hver dag og derfor
har vi snakket om at jeg skal prøve p-ringen i stedet for. Jeg har fået
p-piller i 8 år nu og har aldrig glemt nogen piller før her i sidste uge.

Er risikoen ret stor?

Mvh Helle

Fra : G B

Dato : 27-07-05 00:30

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Er risikoen ret stor?

Du er åbenbart i en situation, hvor du snarere skulle stille dig selv
spørgsmålet: "Er jeg klar til en graviditet nu, og hvad deraf følger 20
år frem?"

For mig at se, er du meget tvivlende, og det kan være et ufordelagtigt
grundlag for en graviditet.

Vær ærlig overfor dig selv, og træf dine forholdsregler.

GB

Fra : Helle

Dato : 27-07-05 08:43

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> grundlag for en graviditet.
>
> Vær ærlig overfor dig selv, og træf dine forholdsregler.

Jeg er temmelig sikker på at jeg skal have en abort hvis jeg er gravid. Jeg
har ikke noget at tilbyde et barn lige nu. Jeg har en kæreste som jeg har
været sammen med i lidt over 5 år, men vores forhold er ret usikkert og han
ønsker ikke børn endnu. Jeg er selv på kontanthjælp så min økonomiske
situation er temmelig dårlig. Så det er næppe en verden der er værd at sætte
barn ind i lige pt.

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 17:35

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og han ønsker ikke børn endnu. Jeg er selv på kontanthjælp så min
> økonomiske situation er temmelig dårlig. Så det er næppe en verden der er

Jeg var i samme situation som du, da jeg blev gravid. Meget ung, ingen
uddannelse, på kontanthjælp. Stort set alle i mine omgivelser - bortset fra
mine forældre, barnets far og hans forældre - forsøgte at overtale mig til
abort.

Jeg valgte barnet. Og det var afgjort den helt rigtige beslutning i mit
tilfælde.

Skriver ikke ovenstående for at få dig til at vælge barn frem for abort -
men blot for at illustrere, at selvom ens liv "i dag" ser minimalt ud, kan
situationen være helt, helt anderledes "dagen efter". Specielt hvis man
vælger at gøre noget ved situationen.

Mvh. Lisbeth

Fra : tjuhej

Dato : 27-07-05 18:52

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> situationen være helt, helt anderledes "dagen efter". Specielt hvis man

Det vil jeg give dig helt ret i! Altså det med at "imorgen" kan se helt
anderledes ud..

Jeg var nærved 17 år, da jeg blev gravid. Jeg havde altid fået at vide jeg
ikke kunne blive gravid, ikke engang ved hormonbehandling, som følge af en
svulst i hjernen. Så det kom utroligt meget bag på at jeg blev gravid. Jeg
var lige begyndt på andet år af HF, havde været sammen med kæresten 8
måneder, og havde aldrig ønsket mig børn.

Mine forældre var selvfølgelig himmelhenrykte over jeg var gravid fordi det
så kunne ske på trods af adskillige lægers udtalelser. Men de var også kede
af det, fordi de absolut ikke ønskede jeg skulle stå i sådan en situation.
Jeg valgte, helt af mig selv, uden nogen form for overvejelser, at få en
abort. Og det var på baggrund af, at jeg på ingen måde var klar til at få et
barn, og min daværende kæreste da slet ikke var. Jeg gik i skole, boede
hjemme og havde planer om at læse jura fra det kommende efterår.

Og jeg har ikke et eneste sekund - eller splitsekund - været i tvivl om, at
jeg gjorde det rette. Og det er fordi jeg ved, at jeg ikke ville være hvor
jeg er idag, hvis jeg havde beholdt barnet. Derudover, havde barnet, med
garanti haft en - for mig - utilfredsstillende opvækst, og det vil jeg ikke
på nogen måde byde mit afkom.

For mig er børn et privilegie, og det skal varetages korrekt, hvis jeg
nogensinde skal have børn.

Ligesom Lisbeth skriver jeg ikke overnstående for at få dig til at vælge
abort. Jeg skriver blot for at give en modsætning til det Lisbeth skrev

Trine

Fra : Helle

Dato : 27-07-05 19:14

> Ligesom Lisbeth skriver jeg ikke overnstående for at få dig til at vælge
> abort. Jeg skriver blot for at give en modsætning til det Lisbeth skrev
>

> Trine

Tak for jeres svar. Ja det er jo kun mig der kan finde ud af hvad jeg skal,
men jeg synes det er temmelig dumt hvis jeg får barnet når jeg ved at
barnets far absolut ikke er klar til børn og jeg dermed vælger at være
alenemor allerede nu. Det har jeg ingen ønsker om. Derudover er jeg på
kontanthjælp da jeg har lidt psykiske problemer og jeg synes ikke det er
værd at byde et barn at have en mor der svinger lidt i humøret og tit er ked
af det og som er på kontanthjælp og sygemeldt.
Men det er stadig svært at skulle få en abort da jeg jo rigtig gerne vil
have børn SNART men alligevel...

Men nu ved jeg jo slet ikke om jeg er gravid...

Mvh Helle

Fra : G B

Dato : 27-07-05 21:07

> Men nu ved jeg jo slet ikke om jeg er gravid...

Så daf ned på nærmeste apotek og køb en test og brug den - jo før des
bedre!
Så får du syn for sagn, og så kan vi snakke videre.

GB

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-07-05 07:31

G B wrote:
> "Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Så daf ned på nærmeste apotek og køb en test og brug den - jo før des
> bedre!
> Så får du syn for sagn, og så kan vi snakke videre.

rooolig nu... hun skal jo ligesom gå over tiden før den virker
ordentligt.... der er jo ligesom ingen grund til at få falsk tryghed i en
negativ test....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : G B

Dato : 28-07-05 13:04

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i meddelelsen news:42e87bbd$0
$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> rooolig nu... hun skal jo ligesom gå over tiden før den virker
> ordentligt.... der er jo ligesom ingen grund til at få falsk tryghed i en
> negativ test....

Nej, det har du da ret i - hun har jo kun glemt en p-pille.

GB

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 19:41

"tjuhej" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med garanti haft en - for mig - utilfredsstillende opvækst, og det vil jeg

Jeg fik at vide, at hvis jeg valgte at få barnet i stedet for at få abort,
ville jeg aldrig få en uddannelse.... og jeg ville ikke være i stand til at
byde barnet en ordentlig tilværelse.

Det viste sig at være noget forvrøvlet sludder.

> For mig er børn et privilegie, og det skal varetages korrekt, hvis jeg
> nogensinde skal have børn.

Enig. Og vælger man således at få barn i stedet for abort, så påtager man
sig ansvaret for at sørge for, at barnet får et ordentligt liv. Og handler
så derefter.

> Ligesom Lisbeth skriver jeg ikke overnstående for at få dig til at vælge
> abort. Jeg skriver blot for at give en modsætning til det Lisbeth skrev

Jeg ser ikke anden modsætning end at du valgte anderledes *S*
Jeg valgte barnet OG uddannelsen og det gode liv.

Mvh. Lisbeth

Fra : tjuhej

Dato : 27-07-05 20:09

> Jeg ser ikke anden modsætning end at du valgte anderledes *S*
> Jeg valgte barnet OG uddannelsen og det gode liv.
>
> Mvh. Lisbeth

Jeg er sikker på, at havde jeg valgt barnet, havde jeg ikke fået min
uddannelse, og så havde jeg været meget ilde stedt. Jeg tager hatten af for
dig, for jeg synes det er imponerende at få barn i en meget ung alder, og så
alligevel få sin uddannelse.
Det havde jeg ikke klaret, hvorimod jeg er bedre rustet på den front, idag.

Fra : Lisbeth

Dato : 27-07-05 20:51

> Jeg er sikker på, at havde jeg valgt barnet, havde jeg ikke fået min
> uddannelse,

Hvorfor havde du ikke det?

> og så havde jeg været meget ilde stedt. Jeg tager hatten af for dig, for
> jeg synes det er imponerende at få barn i en meget ung alder, og så
> alligevel få sin uddannelse.

Hvorfor er det imponerende?

Det er langt nemmere at have et lille barn, mens man tager en uddannelse,
end det er at have erhvervsarbejde, mens man har lille barn.

Mvh. Lisbeth

Fra : tjuhej

Dato : 28-07-05 11:05

> "tjuhej" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor havde du ikke det?

Jeg ville måske have fuldført min hf, men jeg ville aldrig have læst jura,
eller taget anden videregående uddannelse. Det er helt sikkert.
Grunden dertil? Jeg var slet ikke stærk nok, mentalt, fysisk - ja på nogen
måde stærk nok til at magte at have et barn, og samtidig tage vare på mig
selv.

Hvis jeg havde valgt at beholde barnet, ville jeg være nødt til at droppe ud
af 2år på hf, da det er begrænset hvormeget fravær man må have i gymnasiet.
Derudover, ville jeg være nødsaget til enten at vente yderligere et år med
at tage det 2. og sidste år af hf, eller håbe på kommunen ville hjælpe mig
med pasning af mit barn så jeg kunne fortsætte min hf det efterfølgende
efterår.

Når det så er sagt, så boede jeg hjemme, og jeg ville aldrig pådutte mine
forældre den slags ansvar, for et lille barn jeg selv havde valgt at få. Jeg
ved de ville have støttet mig, men jeg har aldrig nogensinde ønsket at få
børn, og derfor var det et nemt valg.

Havde jeg så formået at færdiggøre min hf, er 5 års jura studie ikke just en
drømmetilværelse, når man samtidig bor hjemme ved mor og far, og har et
barn.
Grundet min alder ville jeg ikke kunne få udeboende su, og selv udeboende su
med forsørgertillæg er meget lidt (kender enlige mdøre på su). Så ville jeg
igen være afhængig af kommunen, for at kunne tage mig af mit barn.
Hvortil kommer de timer jeg ville skulle bruge på at læse og forberede mig
til næste forelæsning.

Sidst, men ikke mindst; jeg ville ikke være hvor jeg er idag, hvis jeg
dengang havde valgt anderledes. Og hvis jeg ikke var, hvor jeg er idag,
ville jeg have været et - højst sandsynligt - "værre" sted, for jeg har det
som blommen i et æg idag :) Jeg er så glad som nogensinde, selv dårlige dage
er jeg glad for, og hvis jeg havde valgt anderledes havde jeg ikke haft ham
i mit liv, der gør, at jeg har det så godt som jeg har det...

Når det så er sagt, så skal det liiiiiige igen understreges at jeg alrig har
villet have børn. Og det vil jeg stadig ikke. Og hvis jeg skulle få børn
engang, så kan jeg selv tage mig af dem. Selv betale for det de måtte have
brug for, og ikke have kommunen til at forsørge og tage sig af mit barn.
Sådan er jeg

> Hvorfor er det imponerende?

Jeg synes det er imponerende fordi jeg ved jeg ikke kunne have gjort det

> Det er langt nemmere at have et lille barn, mens man tager en uddannelse,
> end det er at have erhvervsarbejde, mens man har lille barn.

Det skal jeg ikke kunne sige...

> Mvh. Lisbeth

Mvh
Trine

Fra : Lisbeth

Dato : 30-07-05 10:36

> Grunden dertil? Jeg var slet ikke stærk nok, mentalt, fysisk - ja på nogen
> måde stærk nok til at magte at have et barn, og samtidig tage vare på mig
> selv.

Jeg tror ikke man ret godt kan vurdere sine evner for at klare en given ting
uden at prøve kræfter med det.

> [...]
> med pasning af mit barn så jeg kunne fortsætte min hf det efterfølgende

Det er ikke en naturlov, at man ikke kan klare en HG selvom man har barn.
Jeg gik i klasse med to piger, der klarede opgaven og bagefter fik en
længereværende uddannelse.

> Sidst, men ikke mindst; jeg ville ikke være hvor jeg er idag, hvis jeg
> dengang havde valgt anderledes.

Måske. Men det er svært at vide.

Min pointe er, at JEG fik at vide, at jeg ikke ville få uddannelse og et
godt liv, hvis jeg valgte at få barnet. Jeg blev præsenteret for de
argumenter og den overbevisning, som DU har - men det viste sig ikke at
holde stik overhovedet.

> Når det så er sagt, så skal det liiiiiige igen understreges at jeg alrig
> har villet have børn. Og det vil jeg stadig ikke.

Så skal man heller ikke vælge at få dem *S*

> Og hvis jeg skulle få børn engang, så kan jeg selv tage mig af dem. Selv
> betale for det de måtte have brug for, og ikke have kommunen til at
> forsørge og tage sig af mit barn. Sådan er jeg

At have et barn i dag ER lig med at få en masse offentlig støtte. Uanset du
er arbejdsløs, under uddannelse eller velllønnet. Det er mig bekendt ikke
praktisk muligt at betale selv - og undgå at at tage imod de mange kroner,
som samfundet investerer i børn.

Mvh. Lisbeth

Fra : tjuhej

Dato : 30-07-05 12:20

> [...]
>
> Det er ikke en naturlov, at man ikke kan klare en HG selvom man har barn.
> Jeg gik i klasse med to piger, der klarede opgaven og bagefter fik en

Jeg gik på HF - det er noget sværere end HG (da jeg også har taget HG)....

Men måske misforstod jeg det du skrev...

> Måske. Men det er svært at vide.

For mig er det helt ligetil at vide... Der er nogle ting, der direkte gør at
jeg er helt sikker på jeg ikke var her - som menneske, kæreste, datter,
søster mv. - hvis jeg dengang havde valgt barnet.
Om jeg så havde været et andet sted der måske kunne være lige så godt, er
ikke til at vide..

> [...]
> godt liv, hvis jeg valgte at få barnet. Jeg blev præsenteret for de
> argumenter og den overbevisning, som DU har - men det viste sig ikke at

Det er ikke en overbevisning jeg har. Det vil jeg godt understrege på det
kraftigste. Det er, hvad der var gældende for mit vedkommende.
Jeg er så udemærket klar over at der er nogen der er af den opfattelse, at
ingen får uddannelse hvis de vælger at få børn tidligt. Men den opfattelse
deler jeg ikke. For ligeså vel som der er nogle der måske ville håndtere end
situation som ung mor i en retning der betyder de ikke får nogen uddannelse,
ligeså vel er der nogle der godt kan klare at blive tidligt mor og stadig
fuldføre sin uddannelse.

Så bare fordi det var det der var gældende for mig, betyder det ikke det er
min overbevisning. Og det vil jeg altså meget gerne understrege!
Den ENESTE grund til at jeg skrev jeg var imponeret over at du havde formået
at blive mor i en ung alder og stadig få din uddannelse var, at jeg ikke
ville have kunnet klare det, og ikke turde eller ville give det et forsøg.
Så det har dybest set intet med overbevisning eller noget som helst andet at
gøre.

Det har derimod noget at gøre med at jeg dengang - som nu - var/er sikker på
jeg ikke ville klare det, og fordi du så vovede at gøre noget - der for mig
ville være meget svært, måske umuligt - er jeg imponeret.
Og så er alt muligt andet, som mine grunde for at vælge abort, og for at
mene det, jo dybest set ligegyldige

> Så skal man heller ikke vælge at få dem *S*

Og det var så også en grund til at jeg valgte abort...

> [...]
> ikke praktisk muligt at betale selv - og undgå at at tage imod de mange
> kroner, som samfundet investerer i børn.

Det siger jeg så sandeligt heller ikke.. Men jeg vil dog ikke at mit barns
mæthed, eller anskaffelsen af barnevogn, bleer og whatever er afhængig af
kommunens velgørenhed.

Trine

Fra : Lisbeth

Dato : 01-08-05 10:12

> Jeg gik på HF - det er noget sværere end HG (da jeg også har taget HG)....
>
> Men måske misforstod jeg det du skrev...

Jeg skrev forkert. Jeg mente HF

Mvh. Lisbeth

Fra : tjuhej

Dato : 01-08-05 11:08

> "tjuhej" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skrev forkert. Jeg mente HF
>
> Mvh. Lisbeth

tænkte nok der kunne være tale om en skrivefejl
No hard feelings..

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-05 12:55

tjuhej wrote:

> [...]
> ung alder, og så alligevel få sin uddannelse.
> Det havde jeg ikke klaret, hvorimod jeg er bedre rustet på den front,

jeg tror du undervurderer dig selv.... man får en styrke når man får børn...
jeg fik det samme at vide som lisbeth, og trods det gennemgik jeg 4 års
mesterlære med et lille barn, og halvdelen af det som enlig mor....

Fra : tjuhej

Dato : 01-08-05 07:34

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg fik det samme at vide som lisbeth, og trods det gennemgik jeg 4 års
> mesterlære med et lille barn, og halvdelen af det som enlig mor....

Måske undervurderer jeg mig selv, måske gjorde jeg det også dengang, men jeg
var seriøst så usikker på mig selv og alt andet dengang, at det havde været
en meget dårlig ide at begynde at bevise at jeg sagtens kunne :)

Jeg fik aldrig at vide at jeg ikke ville få min uddannelse, hvis jeg valgte
barnet. Jeg fik at vide at mine forældre ville være der og hjælpe mig og
støtte mig, uanset om jeg valgte det eller ej. Så måske jeg har følt der der
lå en form for pres også, hvis jeg valgte barnet, fordi de måske forventede
at jeg klarede barn og uddannelse.

Men måske det man får at vide også gør en ting. Jeg havde ikke valgt barnet,
selvom jeg havd efået at vide jeg aldrig ville få en uddannelse, det vil jeg
godt lige understrege. Men måske, fordi dig og Lisbeth fik at vide I aldrig
ville få en uddannelse, gjorde det jer måske langt mere målbevidste, fordi
de der havde sagt det ikke skulle have ret

Men helt ærligt, så ved jeg ikke hvordan jeg dengang skulle have klaret et
barn. Jeg ved, at hvis jeg idag blev gravid, hvor dårlig timing det så end
måtte være, så ville jeg(vi) være langt bedre rustet til at tage os af et
barn, end jeg var dengang. Hverken min kæreste eller jeg har lyst til at få
børn, men hvad vi ville vælge, hvis jeg blev gravid ved jeg ikke...

Trine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-08-05 09:59

tjuhej wrote:

> [...]
> men jeg var seriøst så usikker på mig selv og alt andet dengang, at
> det havde været en meget dårlig ide at begynde at bevise at jeg

naturligvis skal man ikke kæmpe for noget man ikke tror på....

> [...]
> jeg har følt der der lå en form for pres også, hvis jeg valgte
> barnet, fordi de måske forventede at jeg klarede barn og uddannelse.

kan sagtens være... det ser man jo oftest klarere i bagklogskabens lys....

> [...]
> og Lisbeth fik at vide I aldrig ville få en uddannelse, gjorde det
> jer måske langt mere målbevidste, fordi de der havde sagt det ikke

målbevidst og målbevidst*G* da jeg blev gravid anede jeg ikke engang hvilken
uddannelse jeg ville have.... det tog mig næsten 2 år før jeg fandt ud af
det, og yderligere 1½ år inden jeg fik læreplads....
faktisk var jeg kontanthjælpsmodtager i aktivering på daværende tidspunkt*G*

> [...]
> rustet til at tage os af et barn, end jeg var dengang. Hverken min
> kæreste eller jeg har lyst til at få børn, men hvad vi ville vælge,

jeg er af den overbevisning at man aldrig er klar til at få børn..... der
vil altid være overraskelser indvolveret som man ikke kan forberede sig på,
og det er en af de spændende ting ved at blive forældre*G*
børn kommer når børn kommer.... hverken før eller efter ;)

Fra : tina

Dato : 27-07-05 05:06

> [...]
> har vi snakket om at jeg skal prøve p-ringen i stedet for. Jeg har fået
> p-piller i 8 år nu og har aldrig glemt nogen piller før her i sidste uge.

Ingen fare p.pillerne virker selvom du har glemt en. Det har jeg prøvet
mange gange

Tina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-07-05 06:34

Helle wrote:
> [...]
> i dag) har vi været sammen igen og tog først kondom på lige inden han
> kom. Kan der være nogen stor risiko for jeg så er blevet gravid?

det du skal regne ud er hvor mange timer der gik fra du glemte pillen til du
tog den næste....
risikoen er sjælden ret stor hvis der kun er tale om et døgnstid, det er
først skidt hvis det er mere end det....
og siden du har taget fortrydelsespille(r?) burde risikoen være lig nul...
jeg formoder fortrydelsespille(erne?) er taget i samråd med din læge?

næppe ;)

Fra : Helle

Dato : 27-07-05 10:32

> [...]
> og siden du har taget fortrydelsespille(r?) burde risikoen være lig nul...
> jeg formoder fortrydelsespille(erne?) er taget i samråd med din læge?

Der gik ca et døgn fra jeg havde glemt den første pille til jeg tog den
næste og tog så den jeg glemte PLUS den jeg skulle som normalt. Herefter tog
jeg fortrydelsespille. Ja jeg ringede til lægen som mente at risikoen ikke
var særlig stor men at jeg da godt kunne tage en fortrydelsespille alligevel
og det valgte jeg så at gøre.
Men jeg har jo hørt at bare man glemmer så meget som én p-pille i perioden
skal man bruge anden prævention resten af perioden og eftersom jeg jo havde
glemt en pille og i går igen havde ubeskyttet sex, så bliver jeg da lige
lidt nervøs. Han var jo inde i mig og der kan vel godt være sædceller i
præ-spermen? han tog jo først kondom på inden han kom. Jeg tænkte slet ikke
over det i går. Ups..hvor dum kan man være.
Jeg tog min sidste p-pille for perioden i går og har taget en
graviditetstest i dag, men den er negativ.

Mvh Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-07-05 07:30

Helle wrote:
> Hejsa.
> Der gik ca et døgn fra jeg havde glemt den første pille til jeg tog
> den næste og tog så den jeg glemte PLUS den jeg skulle som normalt.

det hele burde faktisk være beskrevet i indlægssedlen til dine p-piller...
der plejer at være en udførlig beskrivelse af hvordan man skal forholde sig,
og hvad risikoen er.... hvilke p-piller tager du.....

> Herefter tog jeg fortrydelsespille. Ja jeg ringede til lægen som
> mente at risikoen ikke var særlig stor men at jeg da godt kunne tage
> en fortrydelsespille alligevel og det valgte jeg så at gøre.

se det her undrer jeg mig så lidt over...
så vidt jeg er informeret så er fortrydelsespiller somregel 4 højdosis
p-piller som udleveres af lægen og skal tages to og to med 12 timers
interval, og som så oftest giver en blødning med det samme......
*ser tænksom ud*???

> [...]
> kan vel godt være sædceller i præ-spermen? han tog jo først kondom på
> inden han kom. Jeg tænkte slet ikke over det i går. Ups..hvor dum kan

igen, læs din indlægsseddel.... somregel sker der ikke noget ved en enkelt
pille, så længe det ikke er mere end det.... jeg har gjort det ofte i de år
jeg var på p-piller, uden nogensinde at blive gravid af det ;) eller iøvrigt
spekulere mere over det*G*

> Jeg tog min sidste p-pille for perioden i går og har taget en
> graviditetstest i dag, men den er negativ.

roooolig nu.... det var vist spild af penge ;)
de fleste graviditetstests viser først korrekt når du er gået en dag ud over
normal menses start, uden at have menses.... og der kan du endda ikke være
helt sikker... en uge over tiden, så kan du være rimelig sikker...

graviditetstests måler æggehvidestofferne i urinen, og for at der kan være
æggehvidestoffer skal der være et foster der er ved at sætte sig fast ;)

Fra : Helle

Dato : 28-07-05 13:35

> [...]
> sig,
> og hvad risikoen er.... hvilke p-piller tager du.....

-----------------> jeg tager Yasmin. Der står jeg skal tage den glemte pille
plus den normale og resten af perioden bruge anden prævention.

> [...]
> p-piller som udleveres af lægen og skal tages to og to med 12 timers
> interval, og som så oftest giver en blødning med det samme......
------------------> Jeg skulle ikke have recept på mine fortrydelsespiller.
Det var en pakke med to piller som skulle tages på samme tid og nej, der
kommer ikke blødning bagefter. Man skal kun tage de piller én gang. De hed
vidst Norlevo eller noget i den stil.

Fra : tjuhej

Dato : 28-07-05 14:07

> [...]
> samme tid og nej, der kommer ikke blødning bagefter. Man skal kun tage de
> piller én gang. De hed vidst Norlevo eller noget i den stil.

Det er rigtigt nok... Nolevo er håndkøbsmedicin, og det giver så vidt jeg
mindes ikke blødning..

(har arbejdet på et apotek )

Trine