Jmail.SMTPMail error 550
Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 26-07-05 19:20

Jeg har lavet et lille asp jscript der skal sende en automatisk
mail. Det virker fint så længe jeg sender mails til mig selv (og
det er jo ikke særlig sjovt i længden).

Er der nogen der ved hvad denne fejlbesked betyder:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'
Error: 550 The following recipients could not be sent to:
xxxx@tdcadsl.dk; 550 Outbound mail not allowed from this IP

(den angivne e-mail adresse; xxxx er korrekt).

Sådan ser mit scripts ud:

JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail");
JMail.ServerAddress = "mail.mydomain.dk";
JMail.Sender = "noreply@mydomain.dk";
JMail.AddRecipient(ny_email);
JMail.AddRecipientBCC("mail@mydomain.dk");
JMail.Subject = "Test";
JMail.Body = "Dette er en test";
JMail.Priority = 3;
JMail.Execute();

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tomasz Otap

Dato : 27-07-05 11:26

Kasper Vork Steffensen proclaimed as follows: > jmail.SMTPMail error
'8000ffff'
> Error: 550 The following recipients could not be sent to:
> xxxx@tdcadsl.dk; 550 Outbound mail not allowed from this IP

Det lader umiddelbart til, at din SMTP-server ikke giver dig lov til at
sende breve ud, når du forbinder til den fra din webserver. De fleste
SMTP-servere har en eller anden form for blokering for mail-forwarding,
således at serveren ikke kan misbruges af alle og enhver til at sende
spam. Derfor kan du godt sende til din egen adresse (som ligger på
serveren), men ikke til at adresser andre steder i verden.

> JMail.ServerAddress = "mail.mydomain.dk";

Bruger du lokalserveren til at sende breve med, eller forbinder du til
en ekstern SMTP-server? Hvis din webserver har en SMTP-server tilknyttet
(måske den, der fulgte med din webhotel), så prøv at bruge den?

Aequitas sequitur funera

Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 27-07-05 13:41

Tomasz Otap wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Bruger du lokalserveren til at sende breve med, eller forbinder du til
> en ekstern SMTP-server? Hvis din webserver har en SMTP-server tilknyttet
> (måske den, der fulgte med din webhotel), så prøv at bruge den?

Jeg bruger den SMTP server der er tilknyttet mit web/mail hotel
(Gullestrup.Net). Jeg skriver til dem og hører, om de har blokeret for
udgående mail.

Tak.