Hjælp til køb af router!
Fra : Jens Kristensen

Dato : 26-07-05 17:58

Hej

Jeg har ikke den store forstand på netværk og routere så jeg håber i kan
hjælpe til mit indkøb. Jeg skal have trådløst internet til min
bredbåndsforbindelse 2/2 mbit. Jeg har set på følgende produkter:
- D-Link AirPlus Xtreme G DI-624 Wireless Router
Link: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37444

- Linksys Wireless-G Access Point WRT54G
Link: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516

Hvilken af disse produkter kan i anbefale. De tekniske detaljer siger mig
INTET!!
Jeg kan se at det er meget populære routere, men hvor får jeg mest for mine
penge.
Håber i vil hjælpe.

Fra : Robert Piil

Dato : 26-07-05 21:12

On Tue, 26 Jul 2005 18:57:55 +0200, "Jens Kristensen" <xxx@post.dk>
wrote:

> [...]
>INTET!!
>Jeg kan se at det er meget populære routere, men hvor får jeg mest for mine

Jeg har kun førstehåndskendskab til D-Linken, og mit råd er at holde
dig fra den. Den udfydler sådan set sin funktion, men efterhånden som
jeg har haft brug for at bruge den med andre enheder er jeg kun blevet
mere og mere skuffet. Desuden mener jeg at diverse data sheets på
D-links side er direkte vildledende, så det er umuligt at bedømme om
deres produkter kan dække ens behov.

Skulle jeg købe nu, ville jeg udfra erfaringerne i gruppen her, og
snak med bekendte der bruger linksys uden tvivl vælge den. En tredje
mulighed kunne være ASUS WL-500G Deluxe.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Jens Kristensen

Dato : 27-07-05 18:51

> [...]
> snak med bekendte der bruger linksys uden tvivl vælge den. En tredje
> mulighed kunne være ASUS WL-500G Deluxe.

Hej Robert
Jeg har surfet lidt rundt på diverse websider, og jeg tror du har ret i din
påstand mht. D-link. Jeg har købt, og valget endte med Linksys wap54g. Håber
så jeg kan få den til at arbejde sammen med min bærbare. Tak for hjælpen.
Venligst

\Jens

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 19:46

On Wed, 27 Jul 2005 19:50:49 +0200, "Jens Kristensen" <xxx@post.dk>
wrote:

> [...]
>så jeg kan få den til at arbejde sammen med min bærbare. Tak for hjælpen.

du havde sikkert fået flere gode svar, hvis du havde henvendt dig i
den rigtige gruppe dk.edb.netvaerk.traadloest. Jeg ladge slet ikke
mærke til det var den forkerte gruppe første gang jeg svarede.

Hvis du render ind i problemer med linksysen, ved du i hvert fald nu,
hvor du skal spørge.

Fra : Jens Kristensen

Dato : 27-07-05 20:13

> [...]
> mærke til det var den forkerte gruppe første gang jeg svarede.
>
> Hvis du render ind i problemer med linksysen, ved du i hvert fald nu,

Jeg fandt også ud af at jeg havde postet i den forkerte gruppe. Jeg håber
ikke der bliver de store problemer, men som jeg skrev tidligere er jeg
absolut ikke nogen "haj" til netværk. m.v.

\Jens

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 20:25

On Wed, 27 Jul 2005 21:13:20 +0200, "Jens Kristensen" <xxx@post.dk>
wrote:

>Jeg fandt også ud af at jeg havde postet i den forkerte gruppe. Jeg håber
>ikke der bliver de store problemer, men som jeg skrev tidligere er jeg
>absolut ikke nogen "haj" til netværk. m.v.

Det gør der ikke, men det er jo lidt upraktisk at spørge om
trådløstnetværk her, når nu alle eksperterne sidder i den anden
gruppe. Andet var der såmænd ikke i det.