Øje
Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 26-07-05 15:31

Hej alle

Jeg har haft en "splint" fra en vinkelsliper i mit øje (brugte
sikkerhedsbriller ) ?
Men der gik et nogle dage, inden jeg fik den fjernet i dag.
Lægen kunne få den ud med en vatpind, men sage at jeg skulle holde øje med
om mit øje efter ca 24 timer blev normalt igen og ikke rødt som det er nu.
Hvis det ikke blev det skulle jeg til en øjnlæge som skulle bore i øjet,
fordi at det var brændt ind i øjet.
Det lyder ikke sjovt, hvad går det ud på, og hvor kan jeg læse mere om det.

Jeg ved godt at det kun er 5 timer siden det blev fjernet, men der er en
plet der hvor splinten sad, vil det forsvinde ?

MVH

Henrik

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-05 18:32

> [...]
>
> Jeg ved godt at det kun er 5 timer siden det blev fjernet, men der er en
> plet der hvor splinten sad, vil det forsvinde ?

det har jeg da prøvet

jeg fik en glødende metalsplint i øjet da jeg brugte en vinkelsliber.
splinten var lige nøjagtigt inde ved min pupil.
lægen lyser dig direkte i øjet i et forholdsvis mørkt rum.
han tænder en lille boremaskine og renser det skidt ud der måtte være.
han borer simpelthen i det yderste lag af øjet med et meget fint bor -
simple as that.
det lyder nu værre end det er - jeg følte ingen smerte - det er da ikke
videre behageligt at sidde der, men smerte var der ingen af.
han borer indtil alt fastbrændt skidt er væk - øjet er faktisk ret hårdfør
lige på det punkt. pupillen er den han er forsigtig ved.
mit øje ligner idag stadig sig selv trods den tur.
hvis det bliver nødvendigt vil jeg anbefale du får det overstået - genen ved
det er laangt mindre end en vedvarende irritation i øjet... det bliver man
jo sindssyg af!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jørgen

Dato : 01-10-05 10:09

> Jeg ved godt at det kun er 5 timer siden det blev fjernet, men der er en
> plet der hvor splinten sad, vil det forsvinde ?
>
> MVH
>
> Henrik

For 2-3 år siden legede jeg med hunden i sengen. Den slog ud med poten og
kom til at give mig en rift på hornhinden. Riften generer mig stadig, skønt
tre foreskellige øjenlæger i tidens løb ikke har kunnet se riften og derfor
ikke kan foreskrive nogen behandling. Jeg må leve med ulempen. Hvis jeg
gnider øjne, f.eks., når jeg er i bad, smerter det, når jeg rammer stedet
udenpå det lukkede øjenlåg.

Men hunden elsker jeg stadig.

Jørgen