ListView
Fra : Henning Madsen

Dato : 26-07-05 13:44

Da jeg ikke før har brugt komponenten ListView har jeg hentet demoen fra
hjælp i Delphi 4 med XP.
Men demoen starter med automatisk at oprette komponenten og jeg hved ikke
hvordan den gør det.
Så er det mugligt een af jer vel omskrive programmet, så det laves ved at
jeg selv
plaserer komponenten ListViev på formen.
Mit Engelsk er lige så dårligt som forstanden på ListView, så jeg mener det
er lettere
at lege med komponenten når den manuelt oprettes på formen.
Ved omskrivningen kan jeg jo f.eks. se forskellen.
På forhånd tak
MVH
Henning.

Fra : Erik Klausen

Dato : 26-07-05 21:12

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> mener det er lettere
> at lege med komponenten når den manuelt oprettes på formen.

Hej Henning.

I VAR-delen fjerner du linien

ListView: TListView;

og efter BEGIN fjern du linien

ListView := TListView.Create(Self);

Så indsætter du ListView-elementet i forman. Læg mærke til at elementet som
standard hedder ListView1.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Henning Madsen

Dato : 27-07-05 13:13

"Erik Klausen" <ekl@host.domain> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og efter BEGIN fjern du linien
>
> ListView := TListView.Create(Self);
>
> Så indsætter du ListView-elementet i forman. Læg mærke til at elementet

Tak for hjælpen Erik det var lige det jeg manglede.
mvh.
Henning.