To net forbindelser i et kabel??
Fra : Søren M. Olesen

Dato : 26-07-05 09:22

Hej

Er det muligt at køre 2*net i et kabel.....der er jo 4 parsnoede leder i et
kabel og man bruger normalt kun to par.
Jeg ved godt at de to andre par bruges til ISDN/o.lign. men i mit tilfælde
bliver de ikke brugt til noget, så kan jeg uden vidre bruge dem til at føre
endnu en netforbindelse frem??

(Jeg burde jo nok trække et kabel mere, men det er ikke så let som det lyder
da det løber under et gulv, og jeg vil helst undgå at sætte endnu en switch
op)....

Søren

Fra : RaZoR

Dato : 26-07-05 12:14

On Tue, 26 Jul 2005 10:21:33 +0200, "Søren M. Olesen"
<smolesen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>da det løber under et gulv, og jeg vil helst undgå at sætte endnu en switch

Det kan man sagtens .... du skal bare bruge to af disse ....

http://www.greenline.dk

Modular T-splitter 2 RJ 45

Katnr.4205
Varenr. 5148912
Pris ekskl. moms kr.: 83,20

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-07-05 15:11

"RaZoR" <test@inoni.com> wrote in message

> Det kan man sagtens .... du skal bare bruge to af disse ....
>
> http://www.greenline.dk
>

> Modular T-splitter 2 RJ 45
>
> Katnr.4205
> Varenr. 5148912
> Pris ekskl. moms kr.: 83,20

1stk brud da være nok, hvis han skal have den ene ende i en switch?

Fra : Per Bech Jensen

Dato : 28-07-05 23:30

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> wrote in message
[snip]
> 1stk brud da være nok, hvis han skal have den ene ende i en switch?

Nope - Med 1 stk. for han "pakket" to normale forbindelser ned i ét kabel,
men han skal jo også have dem "pakket ud" igen to normale forbindelser (der
bruger de rigtige ben i kablet) i den anden ende

Mvh
/Per

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 29-07-05 02:04

"Per Bech Jensen" <pbj@nospam.cs.aau.dk> wrote in message

> [...]
> (der
> bruger de rigtige ben i kablet) i den anden ende

Hmm ja det lyder jo logisk nok.. tak for tippet..

Mvh Morten

Fra : Kasper Dupont

Dato : 29-07-05 21:16

Morten Fjendbo wrote:

> 1stk brud da være nok, hvis han skal have den ene ende i en switch?

Det ville kræve en lidt speciel switch. Jeg
aner ikke, om der findes nogen, der kan.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-07-05 10:11

<smolesen@hotmail.com> wrote:

> Er det muligt at køre 2*net i et kabel.....der er jo 4 parsnoede leder i et
> kabel og man bruger normalt kun to par.

Ja, men kun ved 100 Mbps, ikke gigabit.

-A