Win2k & Nvidia Riva TNT
Fra : Martin Møller

Dato : 04-06-01 21:20

Hej NG

Først så håber jeg at jeg poster dette indlæg i den rigtige NG... Men here
goes...
Jeg kører Win2000 og mit gamle Creative Riva TNT kort virker ikke som det
skal når det kører OpenGL. Faktisk virker det slet ikke. I spillet
Counter-strike fryser hele maskinen, når man joiner et spil, og jeg må
derfor ty til win98se når jeg vil spille dette spil. I direct3d går det en
anelse bedre, men spillet er stadig ustabilt og kan til tider fryse igen. Nu
kommer spørgsmålet så... hvad kan der være galt?
Jeg har prøvet at hente de nyeste Detonator-drivere fra Nvidia til kortet
(6.35, tror jeg), men lige lidt hjælper det. Creative´s egne drivere virker
heller ikke, ligeledes de nyeste.
Jeg har oplevet problemet på en anden maskine også og her var det et Diamond
Viper 550-kort, der forårsagede problemet. Ligeledes virkede opengl-driverne
ikke her. Skal jeg have nye OpenGL drivere til win2k? Eller er grafikkortene
for gamle til at vise opengl i systemet (det tror jeg ikke selv)??

Mit system:
AMD Athlon 700 mhz
Asus K7M-bundkort
256 mb sd-ram (2 block)
IBM deskstar 20gb harddisk

Håber at høre fra jer

Mvh Martin

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-06-01 21:53

Jeg har selv indtil for nylig haft et Creative Riva TNT og havde også lidt
problemer med OpenGL indtil jeg
skiftede til nyeste "beta" driver fra NVidia.
Prøv selv at hente nogen på: http://www.guru3d.com/download/
Jeg bruger pt. selv version 12.40

Siden Creatives kort kom på markedet har der været en enkelt opdatering af
kortets BIOS - måske du skulle
se efter om dit kort har nyeste bios !?
--
AC
"Tomorrow has to start somewhere..."

Fra : Martin Møller

Dato : 04-06-01 23:23

Tak for hjælpen først og fremmest.
Driveren virkede bedre end min nuværende og alt er tilsyneladende næsten ok.
OpenGl er dog stadig ustabilt i win2k, CS kan generere log-errors og stadig
fryse indei spillet med opengl kørende. Kører du selv win2k og hvordan
virkede dit TNT kort i dette system??

Mvh Martin

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-06-01 23:58

Jeg har nu et GeForce2 MX men indtil for en måned siden havde jeg et
Creative Riva TNT som jeg brugte under Win2K og jeg havde ingen af de
problemer du beskriver der... faktisk havde jeg bedre ydelse i spillene i
Win2K end i Win98

Fra : Martin Møller

Dato : 05-06-01 10:47

Kan det være muligt at jeg skal installere service pack 2 og directx 8 for
at mit system kan køre uden problemer??

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-06-01 16:53

DX8 er nok ikke nogen dum ide selvom det nok næppe betyder de store
ændringer for dig - SP2 er sådan set ikke nødvendig.
Hvorfor det kører lidt halv-ringe for dig, ved jeg faktisk ikke
umiddelbart - har du overvejet om der evt. ikke er en IRQ-konflikt et sted i
din maskine ??

Fra : Martin Møller

Dato : 05-06-01 20:31

Nu kører det faktisk ikke ringe mere!!! Med den driver du anbefalede, viste
problemet at løse sig. Jeg kunne heller ikke forstå hvorfor det kørte så
dårligt med nyeste Nvidia drivere, men med beta driveren kører det som
smurt...
Nu håber jeg bare det bliver ved...
Tak igen!!!