Tilgå procedurer i andre unit's
Fra : Skindbeni

Dato : 26-07-05 00:02

Hej.

Af en eller anden grund har jeg fået et dumt problem. Det er formentligt en
lille tanketorsk, men nu har jeg bøvlet med det det meste af aftenen...

Jeg har et projekt med forme samt en unit med beregninger, variabler og
procedurer, som skal kunne nås globalt.

I denne unit har jeg - som hjulpet her fra gruppen - lavet en procedure, der
hedder "TildelVariabler" hvor mine variabler bliver tildelt.

Men jeg har problemer med at nå denne procedure fra øvrige forms/units.

Fx når jeg i formen FormBeregninger's show-event gerne vil udføre proceduren
TildelVariabler, der ligger i Unit'en SettingClass, hvad skal jeg så gøre?

Pt. kan jeg slet ikke tilgå denne procedure.

Skindbeni
alias Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : Harald

Dato : 26-07-05 07:19

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg så gøre?
>
> Pt. kan jeg slet ikke tilgå denne procedure.

Tilføj SettingClass til din uses i formen FormBeregninger

/HK

Fra : Skindbeni

Dato : 26-07-05 07:40

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse

> Tilføj SettingClass til din uses i formen FormBeregninger

Jeg har allerede tilføjet den i uses i FormBeregninger, men det virker ikke.
Jeg mente også, at det var sådan.

Fra : Harald

Dato : 26-07-05 07:47

> "Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har allerede tilføjet den i uses i FormBeregninger, men det virker
> ikke. Jeg mente også, at det var sådan.

Du har vel tilføjet proceduren TildelVariabler til interface delen i din
SettingClass unit

/HK

Fra : ms1@skindbeni.dk

Dato : 26-07-05 08:17

Hej igen Harald.

Det var _der_ min fejl lå.

Tak for hjælpen.

(Ved i _interface_ afsnittet at skrive

Procedure TildelVariabler;

er detmåden for at gøre proceduren global tilgængelig?)