Validering af editbokse
Fra : Per

Dato : 25-07-05 21:10

Hej.

Jeg har problemer med validering af editbokse.

Problemet er, at beregninger med data fra tomme editbokse ikke kan lade sig
gøre. Samtidig vil det for synsmæssig skyld være bedre med et 0 (nul) som
standard i de editbokse, som brugeren ikke udfylder.

Kan det lade sig gøre (læs: hvordan) samt kan man validere om der er tale om
et heltal på en simpel måde allerede ved indtastningen (læs: fx når curseren
igen fjernes fra editboksen)

Mange hilsener
Per

Fra : Erik Klausen

Dato : 25-07-05 22:17

"Per" <2584431m003@stofanet.dk.invalid> wrote in

> [...]
> tale om et heltal på en simpel måde allerede ved indtastningen (læs:
> fx når curseren igen fjernes fra editboksen)

Hej Per.

Nu sidder jeg med Delphi 7, men prøv at kigge under "Additional" efter
MaskEdit, i stedet for Edit under "System".

Default-værdien kan du skrive under Text-propertien, og i EditMask skriver
du en syntaks for indholdet.

mvh.
Erik Klausen