onfocus title på link
Fra : Jonni

Dato : 25-07-05 20:52

Hej
Jeg er ved at lave nogle 'Skip to...' links på en
hjemmeside. Der er ikke plads til den fulde
tekst på linket i mit design, så:

Jeg har sat title på, men det forklarer jo kun linket
til muse-brugere, og vil gerne supplere at suppleres
status-baren med en tilsvarende tekst der vises når
man bruger tab frem til linket.

Noget i retning af onfocus="title='Skip to indhold'"

Er der en velfungerende kode/metode til det?

Jonni

Fra : Kim Dang Trong

Dato : 25-07-05 22:31

Jonni wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> man bruger tab frem til linket.
>
> Noget i retning af onfocus="title='Skip to indhold'"
>
> Er der en velfungerende kode/metode til det?

Prøv denne her: <a href="#" onFocus="window.status=''Skip to
indhold'">link</a>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-07-05 23:17

Kim Dang Trong wrote:

> Prøv denne her: <a href="#" onFocus="window.status=''Skip to
> indhold'">link</a>

Virker heldigvis ikke i min browser. Statuslinien skal webmasteren ikke
pille ved. Det er brugerens ...

--
Benny Nissen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-05 23:42

Benny Nissen wrote:

> Virker heldigvis ikke i min browser.

Lyder som Moz eller FF.

> Statuslinien skal webmasteren
> ikke pille ved. Det er brugerens ...

Helt enig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-07-05 23:58

Erik Ginnerskov wrote:

> Lyder som Moz eller FF.

Helt korrekt: Firefox 1.0.6

--
Benny Nissen

Fra : Jonni

Dato : 26-07-05 16:48

Benny Nissen wrote:

> Helt korrekt: Firefox 1.0.6

Jamen ikke uenig!
Det jeg søger er, om man med clientside
kan genere de små 'title' popups ved onfocus,
som man har til muse brugere.

Jeg har ikke rigtig stødt på det, men derfor
kunne det jo godt eksistere.

Status baren løses med en sigende link navngivning...

Jonni

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-07-05 00:14

Jonni wrote:

> Jamen ikke uenig!
> Det jeg søger er, om man med clientside
> kan genere de små 'title' popups ved onfocus,
> som man har til muse brugere.

Er det det her, du leder efter:

http://hjemmesideskolen.dk/html/boble.asp ?

PS: Det er ikke tilladt at vedhæfte noget i indlæg i andre nyhedsgrupper end
binaer.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jonni

Dato : 27-07-05 16:58

Erik Ginnerskov wrote:

> Er det det her, du leder efter:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/boble.asp ?
>
> PS: Det er ikke tilladt at vedhæfte noget i indlæg i andre nyhedsgrupper
> end binaer.

Netop, har lige fået næste enslydende link i svarene nedenfor.
Beklager det vedhæftede. Havde ikke set det,
Kan det være OE Quotefix programemt der har gjort det?
Har nu ikke lagt mærke til det før...

Jonni

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-07-05 23:03

Jonni wrote:

> Beklager det vedhæftede. Havde ikke set det,
> Kan det være OE Quotefix programemt der har gjort det?

Nej, quotefix gør ikke sådan. Den viser bare en normal tekst-smiley som
grafik ved fremvisning af mailen, men der vises ikke nogen clips som
indikation af vedhæftet fil.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jonni

Dato : 28-07-05 19:15

Erik Ginnerskov wrote:

> Nej, quotefix gør ikke sådan. Den viser bare en normal tekst-smiley som
> grafik ved fremvisning af mailen, men der vises ikke nogen clips som
> indikation af vedhæftet fil.

Kom i tanke om det.
Jeg var kommet til at klikke på 'besvar' i stedet for 'Svar til gruppe',
så havde svaret uden for gruppe
(Har nu fjernet Besvar-ikonet... )
Kopierede teksten fra sendt mail til indlæg 'Svar til gruppe',
uden at tænke over at Quotefix havde indsat smiley's.
Altså en mere eller mindre typisk copy and paste fejl

Jonni

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-05 20:08

Jonni wrote:

> Kopierede teksten fra sendt mail til indlæg 'Svar til gruppe',
> uden at tænke over at Quotefix havde indsat smiley's.
> Altså en mere eller mindre typisk copy and paste fejl

Jeg gentager: Quotefix indsætter ikke nogen vedhæftede filer! Kig på dit
indlæg af 26/7 kl. 17:47. I højre side af indlæggets titelbar er en clips,
der indikerer vedhæftede filer.

Sådan noget ser du ikke ved mit indlæg, selv om jeg laver den samme
operation.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jonni

Dato : 28-07-05 20:18

Fra : Jonni

Dato : 28-07-05 20:31

Jonni wrote:
> [...]

Hov, forgående mail var en fejl, beklager!

Forfra:

Jeg havde sendt en mail direkte til udsenderen af forgående postering.
Opdagede fejlen.
Lavede ny 'Svar til gruppe'.
Gik ind i min 'sendt post' mappe, kopierede indhold af fejlsendte mail,
(mail hvor qoutefix viste smileys)
og pastede det ind i 'Svar til gruppe' mailen, og klikkede send.
=> indlæg med vedhæftede smiley's.

Har netop gentaget operationen i dk.test.
=> indlæg med vedhæftede smiley's.

Jeg påstår ikke at du kan gøre det efter, bare at det var her i fejltagelsen
lå.
Pointen er immervæk stadig at det var en utilsigtet smutter, som jeg ikke
engang bemærkede før du udpegede det
Hvorefter jeg helt naturligt forklarede og beklagede

Jonni

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-05 21:19

Jonni wrote:

> Forfra:

[snip en længere forklaring]

OK, alt forladt. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-05 19:42

Jonni skrev:

> Jeg har sat title på, men det forklarer jo kun linket
> til muse-brugere, og vil gerne supplere at suppleres
> status-baren med en tilsvarende tekst der vises når
> man bruger tab frem til linket.

Nice Titles-scriptet[1] virker også når man tabber sig til et link.
Desværre virker det ikke i Opera.

Noter:
======

[1] <http://www.kryogenix.org/code/browser/nicetitle/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jonni

Dato : 26-07-05 20:16

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Nice Titles-scriptet[1] virker også når man tabber sig til et link.
> [...]

Nice!
Tak, lige det jeg ledte efter.
Skal nok bare lige tilpasses designmæssigt, men ok.
Foretrækker selvfølgelig cross-browser kombabilitet,
men det her er jo en ekstra information/service.
Vil bare gerne være sikker på at jeg har gjort hvad
der er muligt for at skabe et brugervenligt site.
(Selvfølgelig kan der altid gøres mere...)

Jonni

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-05 20:33

Jonni skrev:

> Skal nok bare lige tilpasses designmæssigt, men ok.

Jeg kender det fra <http://gemal.dk/> - her synes jeg det er brugt
meget lækkert. Den fulde effekt (transparens og runde hjørner) ses
dog kun i Gecko-baserede browsere (Firefox o.l.)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jonni

Dato : 26-07-05 21:34

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg kender det fra <http://gemal.dk/> - her synes jeg det er brugt
> meget lækkert. Den fulde effekt (transparens og runde hjørner) ses
> dog kun i Gecko-baserede browsere (Firefox o.l.)

Enig, det må være den kvalitet der er målet.

Jonni