wireless router der kan "modtage wireless"
Fra : sunemiltersen@hotmai~

Dato : 25-07-05 20:16

jeg søger en Wireless router som også kan modtage fra et wireless
accesspoint. Nogen der kender en model?
- har den funktionalitet evt. et "navn"

Fra : Anon

Dato : 25-07-05 21:44

sunemiltersen@hotmail.com wrote:
> jeg søger en Wireless router som også kan modtage fra et wireless
> accesspoint. Nogen der kender en model?

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dette - kan du evt. prøve at
beskrive mere i detaljer hvad du prøver at opnå?

Anon

Fra : sunemiltersen@hotmai~

Dato : 25-07-05 23:09

yep. Jeg søger en wireless router (med standard funktionalitet) som
også kan modtage wireless fra et givent hotspot.

Fra : Anon

Dato : 26-07-05 08:37

sunemiltersen@hotmail.com wrote:
> yep. Jeg søger en wireless router (med standard funktionalitet) som
> også kan modtage wireless fra et givent hotspot.

Jeg forstår det stadig ikke helt. Ser det sådan ud:

[omverden] <-kabel-> [trådløs router] <-wireless-> [access point]
<-kabel-> [computere]

eller

[omverden] <-kabel-> [trådløs router] <-wireless-> [access point]
<-wireless-> [computere]

Anon

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-07-05 21:09

sunemiltersen@hotmail.com skrev den 25-07-2005 21:16:
> jeg søger en Wireless router som også kan modtage fra et wireless
> accesspoint. Nogen der kender en model?
> - har den funktionalitet evt. et "navn"

Det lyder lidt som WDS. Jeg har 2 Linksys WRT54G(S) med Sweasoft Alchemy
firmware, som både binder 2 huse sammen og fungerer som accesspoint i
det hus, de hver især står i.

--
Morten Christensen

Fra : Henning Wangerin

Dato : 27-07-05 09:38

On Mon, 25 Jul 2005 12:16:05 -0700, sunemiltersen wrote:

> jeg søger en Wireless router som også kan modtage fra et wireless
> accesspoint. Nogen der kender en model? - har den funktionalitet evt. et
> "navn"

Router er det ikke just, men bl.a. DLink DWL-900AP+ kan sættes op som
wireless client.
- og det virker fint.

/Henning

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 09:52

On Wed, 27 Jul 2005 10:38:04 +0200, Henning Wangerin
<news_via_pan+041124@hpc.dk> wrote:

>Router er det ikke just, men bl.a. DLink DWL-900AP+ kan sættes op som
>wireless client.
>- og det virker fint.

Det kommer an på hvad du kobler den op imod, og om du skal bruge WPA.
Det virker kun som bridge med WEP ifølge manualen og mine erfaringer.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Henning Wangerin

Dato : 27-07-05 15:02

On Wed, 27 Jul 2005 10:52:14 +0200, Robert Piil wrote:

> Det kommer an på hvad du kobler den op imod, og om du skal bruge WPA. Det
> virker kun som bridge med WEP ifølge manualen og mine erfaringer.

Jeg har to stående ved en bekendt, hvor den en kører AP og den anden
kærer wireless client - ikke bridge-mode!

Det virker fint.

/Henning

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 15:28

On Wed, 27 Jul 2005 16:01:55 +0200, Henning Wangerin
<news_via_pan+041124@hpc.dk> wrote:

>Jeg har to stående ved en bekendt, hvor den en kører AP og den anden
>kærer wireless client - ikke bridge-mode!
>
>Det virker fint.

Ja, når de kører op mod hinanden. Det virker fx ikke op mod en D-Link
DI-624 - i hvert fald ikke med WPA. Supportens eneste kommentar var
hvorfor jeg havde købt den - dyrere - klient der er med i
DI624-serien. De lovede at ringe tilbage, men jeg har allerede leveret
skidt tilbage.

Kører dine med WPA?

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 16:14

On Wed, 27 Jul 2005 16:27:52 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>hvorfor jeg havde købt den - dyrere - klient der er med i
>DI624-serien. De lovede at ringe tilbage, men jeg har allerede leveret

....hvorfor jeg IKKE havde....

Fra : sunemiltersen@hotmai~

Dato : 27-07-05 22:38