Killi fisk
Fra : Clown Rat

Dato : 25-07-05 16:33

Hej Gruppe

Jeg overvejer kraftigt at starte lidt op med et par små killi akvarier.
Jeg har læst en masse på nettet og i en enkelt bog, men er dog stadig en del
i tvivl om forskellige ting:

Belysning - nogle mener at man bare kan hænge en normal stuelampe op over
akvarierne. Hmm.. Nå.. Hvad er en almindelig stuelampe efterhånden ? 12v
halogen eller den gode gamle 60w pære ?? Andre mener at de bare skal have
det lys som er i rummet, men noget af det sjove er jo fiskenes farver. De er
vel ikke så nemme at beundre i et halvmørkt lokale og vil javamos eksempel
leve med så lidt lys ?

Kan man godt have flere arter inden for samme slægt gående uden de yngler
"gadekryds" eller er de som de fleste mennesker der hygger sig med hvem som
helst ?

De fleste Killier skal have en del levende foder - det samme med eventuel
yngel.
Hvor køber I levende fodder billigst (mikroorm, artemia, danfnier osv) ?

Jeg håber at nogle killi-entausiaster kan hjælpe mig op på sporet så jeg
inden længe kan komme igang.
Det virker utroligt spændende med de "små" flotte fisk.

Mange tak på forhånd.

Mvh

Henrik

Fra : Poul Nielsen