Viderstillingsrænse er nået
Fra : MooreHojer

Dato : 25-07-05 16:14

Hej NG

Jeg er ikke helt sikker på at det er den rigtige gruppe jeg poster dette
indlæg i, for det er min browser der brokker sig, men det er over noget
af min ASP-kode så jeg prøver herinde, og hvis jeg er gået forkert i
byen må I jo rette mig

Jeg går ind på min side som er passwordbeskyttet uden at være logget ind
og derfor laver min kode en <%Response.Write "login.asp"%>. Problemet er
bare at den ikke sender mig videre. I stedet kommer FF med følgende
besked:

Men cookies er ikke blokeret...

Toppen af den siden jeg prøver at tilgå ser sådan her ud:

<--KODE START-->

<% Option Explicit %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/REC-html40/loose.dtd">

<head>
<!--#include file="include/loggetind.asp"-->

charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/login/style/style.css">
<link rel="stylesheet" type="text/css"
href="/login/style/styleforside.css">
<title>::: VELKOMMEN TIL VIBORG INTERNATIONALE PINSEKIRKE :::</title>

<--KODE SLUT-->

og koden i den includerede fil ser sådan her ud:

<--KODE START-->

<%
dim loginstatus
loginstatus = "" & session("loggetind") & ""

if loginstatus <> "Ja" then
Response.Redirect "login.asp"
end if
%>

<--KODE SLUT-->

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt? Jeg mindes at have
stødt på problemet før men kan ikke umidelbart huske hvor og hvordan jeg
løste det.

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 25-07-05 17:06

MooreHojer wrote:
[klip]
> [...]
> bare at den ikke sender mig videre. I stedet kommer FF med følgende besked:

Jeg går ud fra, at du mener <%Response.Redirect "login.asp"%>?

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt? Jeg mindes at have
> stødt på problemet før men kan ikke umidelbart huske hvor og hvordan jeg
> løste det.

Det virker som om, du har lavet en uendelig løkke af redirects. Det kan
ske, hvis du f.eks. redirecter til den samme side som personen er fra
uden at tilstanden ændres mellem hver redirect. Sørg for ikke at
redirecte til login.asp fra login.asp.

Det kan også ske, hvis du fra side A redirecter til side B som igen
redirecter til side A. (og så videre)

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk

``TV is chewing gum for the eyes.'' -- Frank Lloyd Wright

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 25-07-05 18:44

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt? Jeg mindes at have
> stødt på problemet før men kan ikke umidelbart huske hvor og hvordan jeg

Du kan ikke bruge Redirect, når du er begyndt at skrive HTML-koder til den
aktuelle side. Prøv at flytte din inkludering af filen op over det
indledende <html>-tag.

Mvh

C@rsten

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 25-07-05 19:37

Carsten Pedersen wrote:
> Du kan ikke bruge Redirect, når du er begyndt at skrive HTML-koder til den
> aktuelle side. Prøv at flytte din inkludering af filen op over det
> indledende <html>-tag.

Det har jeg brugt mange steder og det fungerer efter hensigten, så det
vil jeg nu mene man sagtens kan.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-05 09:57

Jens Peter Rosenkvist skrev:

> Det har jeg brugt mange steder og det fungerer efter
> hensigten, så det vil jeg nu mene man sagtens kan.

Hvis du har html-koder før en redirect er det formentlig kombineret
med en buffer-sætning eller evt. indkapslet i en if-sætning. Man
kan ikke redirecte hvis der allerede er sendt sidedata til
browseren (jf <http://asp-faq.dk/article/?id=48>)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 26-07-05 20:13

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Hvis du har html-koder før en redirect er det formentlig kombineret
> med en buffer-sætning eller evt. indkapslet i en if-sætning.

Nej, det er det ikke.

Men fra siden du linker til står der:

"Når ovenstående er sagt skal det siges at der for forskellige versioner
af IIS og PWS er forskellige default indstillinger, i IIS4 er buffering
som standard slået fra (false) og på IIS5 er det som standard slået til."

Hvilket nok nærmere er derfor.

Fra : MooreHojer

Dato : 26-07-05 10:39

> [...]
> ind og derfor laver min kode en <%Response.Write "login.asp"%>.
> Problemet er bare at den ikke sender mig videre. I stedet kommer FF

Jeg har løst fejlen, og det viste sig at være en Redirect-løkke. Jeg
havde ved en fejl includeret den fil der tjekker om jeg er logget ind,
på den side der rent faktisk skulle give mig mulighed for at indtaste
brugernavn og password og derefter logge mig ind.
Med det resultat at jeg aldrig fik vist den ønskede form, for inden den
nåede så langt var jeg blevet redirected til den den samme side en gang
til med samme resultat...

Takker for hjælpen, den havde jeg aldrig selv rengnet ud

--
MooreHojer