Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradrag i forbindelse med gæld.
Fra : Ole Hansen

Dato : 25-07-05 15:37

Hej NG.

Jeg ønsker at få tilpasset mit fradrag jvf. min gæld. Håber i kan hjælpe.

Det ser sådan her ud:

Billån
Saldo: 107.356,68 kr.
Ydelse: 1.650,00 kr. pr. mdr.
Rentesats: 7,25%
Su-lån
Saldo: 40.922,09 kr.
Ydelse: 600 kr. pr. mdr.
Rentesats: (For lån 6 er renten 4 procent, mens du læser, når du er færdig
med at læse, forrentes din gæld med diskontoen plus et tillæg (på højst 1)
eller minus et fradrag. Tillægget/fradraget fastsættes hvert år på
finansloven.) - Jeg er færdig med at læse.

Bank-lån
Saldo: 17.238,77
Ydelse: 500 kr. pr. mdr.
Rentesats: 5,250 %

Hvor meget må jeg trække fra i mit fradrag?
Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe, da jeg er helt lost.

På forhånd mange tusind tak.

Ole

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-07-05 16:39

In article <42e4f919$0$18649$14726298@news.sunsite.dk>, Ole Hansen wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg ønsker at få tilpasset mit fradrag jvf. min gæld. Håber i kan hjælpe.
>
> Det ser sådan her ud:
>
> Billån
> Saldo: 107.356,68 kr.
> Ydelse: 1.650,00 kr. pr. mdr.
> Rentesats: 7,25%

Utilstrækkelige data. Før vi ved hvor hurtigt det betales af ved
vi ikke hvor meget der er rente. Men hvis du siger ca. 7750 kr/år
for det første år er det ikke helt ude i skoven.

Det er et hammerdyrt lån når jeg giver 6% p.a. på en alm.
kassekredit i Danske Bank.

> [...]
> eller minus et fradrag. Tillægget/fradraget fastsættes hvert år på
> finansloven.) - Jeg er færdig med at læse.

De første år går alle dine ydelser til at betale gamle renter. Så
det kommer an på om der er løbet mere end 7200 kr på i renter.
Såfremt der er det, så er 600 kr per måned = renter det første år.

> Bank-lån
> Saldo: 17.238,77
> Ydelse: 500 kr. pr. mdr.
> Rentesats: 5,250 %
>
> Hvor meget må jeg trække fra i mit fradrag?

I starten af året skylder du 17240 kr, et år senere skylder du
17240 - 12*500 + renten som er 0,0525 * (17240 + 17240 - 6000)/2 =
0,0525 * 14240 = ca. 750 kr.

> Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe, da jeg er helt lost.

Spørg banken. De kan hjælpe med en plan over ydelse, som består af
afdrag og rente. Heraf fremgår det hvad renten er for et år. Det samme
kan dem med billånet.

Men i runde tal: 7750 + 7200 + 750 = 15700 = ca. 1300 kr/md før skat,
dvs knapt 400 kr mere til forbrug pr måned. Og noget mindre år 2.

Så skriv du 15000 på din forskudsopgørelse. Det kommer sig ikke så
nøje, det udlignes jo når selvangivelsen gøres op.

Fra : Ole Hansen

Dato : 25-07-05 16:59

15000 kr. er hermed skrevet på.

Jeg takker mange tusind gange for hjælpen.

--

Ole
"Povl H. Pedersen" <

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-07-05 20:39

In article <42e50c3b$0$18637$14726298@news.sunsite.dk>, Ole Hansen wrote:
> 15000 kr. er hermed skrevet på.
>
> Jeg takker mange tusind gange for hjælpen.

Da du er færdig med at læse, og måske kan bruge pengene nu, fremfor om et
år når du har job, så kunne du også gætte på 20 eller 25.000 kr, og så
betale restskatten om 2 år - når indtægten er højere.