Upload problemer
Fra : René Poulsen

Dato : 25-07-05 15:22

Hej!

Så er der flere problemer :)

Jeg skal have mulighed for at uploade 5 filer af gangen - det går
i og for sig også fint nok. Problemet opstår når jeg skal have
filnavnene skrevet ind i databasen.

Jeg kan sagtens skrive navnene ud på siden, ved at gøre sådan
her:

For Each File in Upload.Files
Response.Write
Right(File.Path,Len(File.Path)-InstrRev(File.Path,"\")) & "<br
/>"
Next

Hvad skal jeg så gøre for at få skrevet filnavnene ind i
databasen på i felterne: img1, img2, img3, img4 og img5?

På forhånd tak!

// René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : René Poulsen

Dato : 25-07-05 17:20

René Poulsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Hvad skal jeg så gøre for at få skrevet filnavnene ind i
> databasen på i felterne: img1, img2, img3, img4 og img5?

Jeg skal gøre lige nøjagtigt sådan her, ja jeg skal :

Dim img(5)
x = 1

For Each File in Upload.Files
img(x) = Right(File.Path,Len(File.Path)-InstrRev(File.Path,"\"))
x = x + 1
Next

Jeg havde lavet det sådan én gang, men der virkede det ikke...
Troede jeg Jeg var åbenbart for utålmodig mht. at lade siden
opdateres inden jeg forsøgte at bruge det jeg havde lavet... Men jeg
fandt da heldigvis tilbage til denne løsning og forsøgte 3 gange i
træk - så virkede det (da den endelig havde opdateret siden)