Q: Kommer der s939 bundkort med DDR-II RAM~
Fra : Beeblebrox

Dato : 25-07-05 13:05

Har nogle hørt om lavvolts DDR-II standarden også kommer til socket 939
bundkort og i givet fald hvornår?

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/>

Fra : John

Dato : 25-07-05 14:08

On Mon, 25 Jul 2005 14:04:53 +0200, Beeblebrox
<beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote:

>Har nogle hørt om lavvolts DDR-II standarden også kommer til socket 939
>bundkort og i givet fald hvornår?

Det kommer ikke til s939, men til den næste sokkel (der kommer i 2006
vistnok). AMDs begrundelse er, at konstruktionen af deres nuværende
cpu'ers datatrafik er sådan, at de i modsætning til P4 ikke kan
profitere på DDR2.

Med andre ord: AMDs cpu'er kører supergodt med DDR ram.

mvh

John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-07-05 14:40

John" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> profitere på DDR2.
>
> Med andre ord: AMDs cpu'er kører supergodt med DDR ram.

Eller med andre ord: AMD's cpu'er for langsomme til DDR2 :)
Ikke at jeg skal starte endnu en religionskrig, men den sætning kan man vist
læse på flere måder..

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-07-05 18:48

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller med andre ord: AMD's cpu'er for langsomme til DDR2 :)
> Ikke at jeg skal starte endnu en religionskrig, men den sætning kan man

Næææ, her sammenlinger man vel bare med P4, hvor Athlon 64 fint kan følge
med i samme CPU prisleje men ved brug af DDR.

mvh Frank

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-07-05 22:48

Sune Storgaard wrote:
> John" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Eller med andre ord: AMD's cpu'er for langsomme til DDR2 :)

Forkert. P4 er designet på en sådan måde, at hurtig RAM er et krav,
for at ydelsen ikke skal ligne noget der er løgn.

Det var ulempen ved, at Intel med P4 valgte at gå efter masser af MHz
istedet for mere ydelse pr. MHz.

AMD's cpu'er er designet nærmest modsat - bare der er en rimelig
overførselshastighed til/fra RAM, så yder de ret godt.

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 25-07-05 14:46

Yep til den nye socket M2 (som er 940 pins men IKKE kompatibel med nuværende
940 Pins AMD processore).
Læs evt AMD Roadmap på Anandtech.com ->
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2476
Det bliver ifgl. dem først omkring Q2 06

/Thomas

Fra : Beeblebrox

Dato : 25-07-05 20:28

Thomas O. Thomsen wrote:
> [...]
> Læs evt AMD Roadmap på Anandtech.com ->
> http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2476
> Det bliver ifgl. dem først omkring Q2 06

Tak for alle de gode svar

Så må jeg jo pænt vente.

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/>

Fra : Beeblebrox

Dato : 25-07-05 20:28

John wrote:

> [...]
> vistnok). AMDs begrundelse er, at konstruktionen af deres nuværende
> cpu'ers datatrafik er sådan, at de i modsætning til P4 ikke kan

Det var mest af hensyn til effektbesparelsen

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/>

Fra : John

Dato : 28-07-05 07:50

On Mon, 25 Jul 2005 21:28:12 +0200, Beeblebrox

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

DDR2 bruger 70% af det DDR bruger

mvh

John