Tvinge vindue til at lukke
Fra : Brian Emilius

Dato : 25-07-05 12:06

Hej NG

Er det muligt at tvinge et vindue til at lukke (window.close();) uden at
brugeren bliver promtet? Jeg tænker her på vinduer, der ikke er åbnet
med et script.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Tomasz Otap

Dato : 25-07-05 12:15

Brian Emilius proclaimed as follows:
> Er det muligt at tvinge et vindue til at lukke (window.close();) uden at
> brugeren bliver promtet? Jeg tænker her på vinduer, der ikke er åbnet
> med et script.

Nej, ikke så vidt jeg ved. Det kan dog være, at man kan sætte sin
browser til at tillade den slags ved at sænke script-sikkerhed til
minimum. Men jeg kan ikke forestille mig, at nogen ville gøre det. :)

Aequitas sequitur funera

Fra : Per Thomsen

Dato : 25-07-05 18:17

Brian Emilius wrote:
> Hej NG
>
> Er det muligt at tvinge et vindue til at lukke (window.close();) uden at
> brugeren bliver promtet? Jeg tænker her på vinduer, der ikke er åbnet
> med et script.

Jeg ved ikke om, det stadig gælder, men engang var det ihvertfald sådan
at Internet Explorer kun bad brugeren om bekræftelse, hvis 'history' var
tom. Det kunne man så sørge for at holde den, ved altid at loade nye
sider, ved af hjælp af IEs location.replace() function.
Men derved fjerner man så funktionaliten i 'Back' og 'Forward' knapperne.

<http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/replace.asp>

Om du så kan bruge det til noget, ved jeg jo ikke :)

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 25-07-05 19:01

In news:<42e4c773$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>
Brian Emilius typed:
> Hej NG
>
> Er det muligt at tvinge et vindue til at lukke (window.close();) uden
> at brugeren bliver promtet? Jeg tænker her på vinduer, der ikke er
> åbnet med et script.

Prøv med this.window.close();

Men jeg er lidt nysgerrig, hvorfor vil du lukke et windue, du ikke har
åbnet?

Jeg kan næsten ikke forstille mig noget mere irriterende, ud over når IE
lakonisk meddeler explorer har udført en ulovlig handling og uden
dikkedarer, lukker de seks vinduer man har åbne. Og inden nogen
fremhæver FF, jeg har oplevet det samme med FF, men der kom ingen
advarsel, den lukkede bare.

Med venlign hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Brian Emilius

Dato : 25-07-05 20:47

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Men jeg er lidt nysgerrig, hvorfor vil du lukke et windue, du ikke har
> åbnet?

Det er såmend bare til en CMS-funktion, så brugeren vil være klar over
at vinduet bliver lukket...

--
Venlig hilsen
Brian Emilius