maxlength på textarea
Fra : René Poulsen

Dato : 25-07-05 11:01

Hejsan!

Hvordan får man sat en maxlength på et textarea?
Jeg har prøvet at bruge maxlength sim her: <input type="text"
maxlength="50">, men det virker åbenbart ikke på et textarea...

På forhånd tak!

// René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-07-05 11:29

René Poulsen <fcpoulsen@hotmail.com> wrote in news:42e4b851$0$18641
$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvordan får man sat en maxlength på et textarea?
> Jeg har prøvet at bruge maxlength sim her: <input type="text"
> maxlength="50">, men det virker åbenbart ikke på et textarea...

Mig bekendt er det ikke umiddelbart muligt. På [0] kan du se en oversigt
over de mulige attributter på TEXTAREA-elementet.

[0] http://www.w3.org/TR/html4/interact/forms.html#edef-TEXTAREA

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Japo stole sælges - http://japoarmstole.stocholm.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-05 15:10

René Poulsen wrote:
> Hejsan!
>
> Hvordan får man sat en maxlength på et textarea?
> Jeg har prøvet at bruge maxlength sim her: <input type="text"
> maxlength="50">, men det virker åbenbart ikke på et textarea...

Det kan du læse om her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp#limit

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/