Medicinsk abort, nogen der har prøvet det?
Fra : Helle

Dato : 25-07-05 07:13

Hejsa.

Jeg vil høre om der er nogen herinde der har prøvet medicinsk abort? hvordan
fungerer det? er det meget slemt? sagen er den at jeg er ekstremt bange for
læger, sygehuse, narkose og operationer så derfor tænker jeg på medicinsk
abort (hvis det er nødvendigt).

Vil gerne høre hvad jeres erfaringer er?

Mvh Helle

Fra : Soliema

Dato : 25-07-05 12:43

> Vil gerne høre hvad jeres erfaringer er?

Hej Helle..
Jeg fik fortaget et medicinsk abort sidste år, da jeg var kommet i ulykkelig
omstændigheder, og tro mig, det er ikke slemt, du skal klare det hele selv.

Du får udleveret 2 stikpiller, du skal putte op, hvor du så skal ligge i din
seng i 4 timer, derefter ringer en sygeplejske til dig, for at spørge
hvordan det går, og der skal du helst begyndt at bløde.

Jeg fik ikke mere mens, end jeg plejer at havde, men jeg har også en ekstrem
blødning hver månede, så du bløder måske mere end du plejer, jeg mærke ikke
til veer, men det rumlede da lidt der nede, men ikke mere end ved min
mens...

men husk, du må kun være 7 uger henne, før det kan lade sig gøre, og helst i
7 uge, jeg havde en masse problemer, da jeg ikke var mere end 4 uger henne,
da jeg kom på sygehuset, og derfor skulle jeg scannes hver uge, til de kunne
se at jeg egentlig var gravid, og jeg gik egentlig heller ikke igang med
aborten i tide, så jeg var også en tur forbi sygehuset, men så gik det
heldigvis igang af sig selv, men eller får man bare stukket en stikpille
mere op...

men når det korte af det lange er, at det er meget nemmere for din krop, og
jeg har også prøvet en abort med narkose, for mange mange år side, og det er
meget hårdt, syntes jeg

/Anne Mette

Fra : tjuhej

Dato : 25-07-05 14:36

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medicinsk abort (hvis det er nødvendigt).
>
> Vil gerne høre hvad jeres erfaringer er?

Hejsa Helle

Selvom du efterlyser erfaringer med den medicinske, syntes jeg lige, at jeg
ville fortælle om min oplevelse med den kliniske.

Jeg har ikke prøvet den medicinske abort, men derimod alternativet. Det
valgte jeg ud fra, at uanset hvad der ville ske, så var jeg i de bedste
hænder på sygehuset, fremfor at være derhjemme.
Jeg har tidligere været indlagt i længere tid, efter en operation, og selvom
jeg ikke syntes var så fedt at skulle indlægges for at få aborten, valgte
jeg det ud fra, at jeg der ville have en masse kompetente mennesker omkring
mig, som jeg kunne spørge hvis det var, og som ville tage sig af mig, både
før og efter indgrebet.
Selve indgrebet tog ikke ret lang tid. Der gik mellem 10-15 minutter fra jeg
blev kørt ind, til jeg blev kørt ud og jeg var meget hurtig kalr i hovedet
igen.
Derudover blev jeg meget godt instrueret i alt hvad jeg skulle være
opmærksom på m.v.

Jeg blødte desuden slet ikke efter indgrebet, eller noget som helst, og jeg
synes det var meget betryggende og rart, at jeg bare sov, mens der blevet
taget hånd om mig.

Jeg ville til hver en tid vælge det lægelige indgreb.

Fra : Soliema

Dato : 25-07-05 20:21

> [...]
> hovedet igen.
> Derudover blev jeg meget godt instrueret i alt hvad jeg skulle være

Hmm ja, det er så MEGET stor forskel på, hvilket syghus man vælger, da jeg
fik en klinisk abort fik jeg ikke noget at vide, om noget som helst...

> Jeg blødte desuden slet ikke efter indgrebet, eller noget som helst, og
> jeg synes det var meget betryggende og rart, at jeg bare sov, mens der
> blevet taget hånd om mig.

Jeg blødte så det stod ud af mig, og der gik betændelse i min livmoder, pga
de havde været der oppe og rode, det vidste sig så, at de ikke havde fjernet
det hele, og jeg kunne ikke gå oprejst i over 3 uger, det gjorde helvedes
ondt...

Men selvfølgelig, så er der jo ikke nogen udvej, hvis man er længere henne
end 7 uger, men jeg vil til hver tid, råde piger til at få en medicinsk,
hvis det kan lade sig gøre, det er trods alt kroppen selv, der udstøder
fosteret....

/Anne Mette

Fra : tjuhej

Dato : 25-07-05 20:49

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> end 7 uger, men jeg vil til hver tid, råde piger til at få en medicinsk,
> hvis det kan lade sig gøre, det er trods alt kroppen selv, der udstøder

Jeg synes da godt nok det lyder frygteligt! Og jeg da helt sikkert godt
forstå du anbefaler den ambulante abort, frem for den kliniske, når du har
haft sådan en oplevelse..

Jef vil dog sige, at jeg ikke havde nogen som helst indflydelse på, hvilket
sygehus min abort blev foretaget på, da det var min læge der sørgede for det
hele. Og han trak endda i nogle tråde så jeg kunne komme til før den
egentligt planlagte abort, fordi jeg simpelthen havde det så ufatteligt
dårligt!
Det er dog ved at være nogle år siden (1999) så jeg skal ikke kunne sige om
det siden er blevet således at man selv kan vælge sygehuset Men selvom
det uden tvivl har været en yderst ubehagelig oplevelse, kan jeg ikke
forestille mig at det er standarden hvad angår kliniske aborter.