Hjælp til bindkort & cpu
Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 25-07-05 00:03

Hej

Overvejer at lave en billig opgradering, hvor jeg skal bruge cpu, mb, køler,
ram og kabinet.

Har set på flg:

Bundkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102633

Cpu: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=143354

Som det sikkert ses er der lagt vægt på økonomien er der forslag til
køler, kabinet og ram? Håber på ata holde mig under 2500.

På forhånd tak!

Kenneth

Fra : Brian Ottens

Dato : 25-07-05 06:04

Kenneth Jakobsen <xpo_dk@hotmail.com> skrev:
>Hej
>
>Overvejer at lave en billig
>opgradering, hvor jeg skal bruge cpu, mb, køler,
> [...]

køb en god psu, det er jo den der skal føde hele dit system.
f.eks en chill (min. 400W) kan også sagtens være en anden bare den
er af god kvalitet og ikke en af dem der følger med et kabinet,
der er typisk ikke særlig gode. hvis du vil spare penge så køb du
bare den billigste cpu
cooler du kan finde og ja den støjer nok en del. rammene hvad med
en stang Elixir?
nu skriver du intet gfx. så jeg antager at du har et som står med
med af dit nye system.
--
Hilsen Brian

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-07-05 06:41

Kenneth Jakobsen wrote:

> Bundkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102633
>
> Som det sikkert ses er der lagt vægt på økonomien

Hvor økonomisk er det, hvis du skal til at sende bundkortet tilbage et
par gange, eller fortryde handlen, hvis bundkortet ikke er
tilstrækkelig stabilt?

To forskellige sokler på samme bundkort er for mig et blinkende
advarselssignal - var det fra en respektabel producent, så kunne man
måske regne med at det var stabilt, men et Asrock?!?

En af mine nevøer byggede sig en pc med et Asrock-bundkort - han var i
sidste ende nødt til at købe et andet, efter at have bøvlet med det
Asrock et par måneder.

Overvej istedet Abit, Gigabyte, Epox, MSI, DFI, Asus, Soltek.

Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 25-07-05 09:07

Det blev til et asus kort istedet Og takker for hjælpen - nu venter jeg
blot på posten....

Kenneth