put & take
Fra : T.K

Dato : 24-07-05 16:28

Har lige været med ungerne ude at forsøge at fange en ørred i en put & take
sø. Betalte 240 kr for to timers fiskeri - uden bid overhovedet. Fisk var
der bestemt nok af, da vi kunne se hvordan de stod i vandet og ofte sprang
de langt op over vandoverfladen. En lidt blandet oplevelse for drengene.
For mange år siden fiskede jeg i en put & take sø, hvor man efter fangsten
fik vejet sine fisk og betalte så en fast kilopris - ejeren af denne sø har
ændret procedure og tager nu en fast pris pr. stang.
Nogen der kender til et sted i midt/vest jylland hvor man kan fange fisk og
betale for fiskens vægt og ikke pr. stang?

Fra : Kåre

Dato : 24-07-05 19:12

> [...]
og
> betale for fiskens vægt og ikke pr. stang?

Nej. Jeg hverken kender eller har hørt til den slags søer.

Men jeg vil give dig helt ret i at det ville fjerne lidt af stress niveuet
ved P&T fiskeri.
Har selv været afsted et par gange her i ferien i en P&T sø, hvilket jeg
ellers meget sjældent dyrker. Og jeg tog mig selv i at stresse vildt! Hver
gang der gik lidt kludder i linen, eller der sidder grøde på krogen, eller
blinket hægter linen, så tænker man: spildafbetaltfisketid,
spildafbetaltfisketid, spildafbetaltfisketid...
Og man har hele den der følelse af at man ikke har haft noget ud af turen
hvis ikke man har et antal fisk med hjem som modsvarer den betalte pris.
Det lykkedes mig på tur nummer to at slappe lidt mere af.
På de i alt 7 timer jeg fiskede, fangede jeg, med lidt hjælp fra mine døtre,
5 aborre og 1 skalle. Alle under 10 cm... Og det kostede 200 kr.
Tilgengæld havde den tyske familie som boede i huset ved siden af, fanget
ca. 100 kg. fisk på de to uger de havde været der...

Til gengæld kan jeg godt forstå ejeren af søen, at han ikke vil stå og
kontrollere alle fisk og fiskere.
Og fiskeri er nu engang uforudsigeligt! Det må man bare tage med.

mvh
Kåre

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-07-05 19:20

T.K wrote:

> Nogen der kender til et sted i midt/vest jylland hvor man kan fange fisk og
> betale for fiskens vægt og ikke pr. stang?

Hmm... jeg tror du kan købe fisk efter vægt hos den lokale
fiskehandler...

Og så vil jeg foreslå, at du tager ud til kysten og fisker, hvis du
har løst set statslige fisketegn, så kan du fiske helt gratis, og
lige så meget du orker...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael

Dato : 24-07-05 20:15

ja jeg kender godt en PT sø hvor du betaler pr. kg. og den ligger i Gjern.
kan godt finde en ard på den hvis der er!

Michael
Knæk & Bræk

Fra : Arb.PC

Dato : 24-07-05 21:31

> [...]
og
> betale for fiskens vægt og ikke pr. stang?

Jeg har prøvet det i Brande for en del år siden, men dety kan have ændret
sig.
Systemet gør nok at ejeren er interesseret i at der er nok store fisk til at
give omsætning. Der var i hvert fald mange og store fisk.

MVH Per

Fra : S.B.

Dato : 27-07-05 11:51

"Arb.PC" <nomail@mailbox.dkk> skrev i en meddelelse

> "T.K" <t@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse
> take
> har
> og

Der ligger en ved landevejen mellem Gedved og Hovedgård (Århus - Horsens)
ca. 5 km syd for gedved
Der var jeg i går med ungen, fangede 4 fisk på 2½ time

Steen

Fra : Leif

Dato : 25-07-05 18:37

"T.K" <t@fritid.tele.dk> wrote in message
> [...]
og
> betale for fiskens vægt og ikke pr. stang?

Se her: http://www.dansee.dk/default.asp?act=showbig&see=38&sprog=dk
det er i Blåhøj mellem Brande og Sdr. Omme. Der er desværre et mindre
udskænkningssted på stedet,
hvorfor det ikke har det bedste ry, men hvordan det er med fiskeriet, ved
jeg ikke.

/Leif, 7330 Brande

Fra : Leif

Dato : 25-07-05 18:39

> [...]
Nogen der kender til et sted i midt/vest jylland hvor man kan fange fisk og
> betale for fiskens vægt og ikke pr. stang?

Se her: http://www.dansee.dk/default.asp?act=showbig&see=20&sprog=dk

Her plejer der ikke at være problemer med fangsten, og jeg har set fisk
over kiloet i børnesøen.

/Mvh, Leif, 7330 Brande

Fra : Leif

Dato : 25-07-05 18:45

> [...]
og
> betale for fiskens vægt og ikke pr. stang?

Måske denne her er den rigtige for jer:
http://www.dansee.dk/default.asp?act=showbig&see=49&sprog=dk

I børnesøen betales kilopris.

/Mvh, Leif, 7330 Brande