Remote javascript?
Fra : Kim Dang Trong

Dato : 24-07-05 14:41

Er det muligt at aflæse elementer i en side fra en anden vha.
javascript?

F.eks. kan man i den samme side aflæse anchor taggen og lave en
menu, men kan man gøre det samme, hvis man f.eks. vil lave noget
tilsvarende mellen en venstre- og højreside i et frameset.

med venlig hilsen
Kim Dang Trong

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 24-07-05 16:17

In news:<42e39a85$0$18637$14726298@news.sunsite.dk>
Kim Dang Trong typed:
> [...]
> menu, men kan man gøre det samme, hvis man f.eks. vil lave noget
> tilsvarende mellen en venstre- og højreside i et frameset.

Ja det kan man godt, man bruger en reference til dokumentet i det ene
vindue. så vidt jeg husker er syntaksen noget i denne retning.

parent.window.frame.name.anchor[i]

Hvor man så gennemløber anchor[] i en forløkke og udtrækker værdien af
de enkelte elementer.

Jeg kunne ikke lige huske, hvor jeg havde et eksempel på det, så lad
være med at hænge mig, hvis jeg husker forkert

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Kim Dang Trong

Dato : 25-07-05 20:54

Hej Johnny
Jeg har prøvet uden held at rode lidt med dit forslag. Jeg har en stump
kode her, som når man placerer et i bunden af et dokument aflæser og
skriver de "anchors" der måtte være i dokumentet:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">function
skriv(tekst){
   document.write(tekst)
}

function afsnit(){
   if(document.anchors.length > 0){
      skriv("")
      for(i=1; i < document.anchors.length; i++){
         henvisning = document.anchors[i].name
         skriv(" <A HREF='#" + henvisning +"' CLASS='hnav'>" + henvisning +
"</A><BR>")

      }
   }
}
afsnit()
</SCRIPT>

Det er sådan et script jeg kunne tænke mig at indsætte i det ene af to
dokumenter i et frameset, så det kunne fungere som en menu for det andet
dokument - så indsættelse af et a tag automatisk opretter et link i det
første dokument.

Med venlig hilsen
Kim Dang Trong

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 26-07-05 10:12

In news:<42e54351$0$18638$14726298@news.sunsite.dk>
Kim Dang Trong typed:
> [...]
> dokumenter i et frameset, så det kunne fungere som en menu for det
> andet dokument - så indsættelse af et a tag automatisk opretter et

Hvis du indsætter følgende i head delen af ramme dokumentet.

<script>
var links = new Array();

function getlink()
{
window.indhold.document.write("Overskrifter<br>")
for (i=0; i<window.hovedramme.document.anchors.length; ++i)
{
parent.links[i] = window.hovedramme.document.anchors[i].name;
window.indhold.document.write(parent.links[i]+"<br>");
}
}
</script>

og dette nederst i hovedrammen.

<script>
parent.getlink();
</script>

Så skrives indholdet af ankerne i den anden ramme.

Se eksemplet i praksis her.

http://80.62.61.212/test/frame.htm

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg