Start specifik side i IE
Fra : joe

Dato : 24-07-05 14:55

Er der nogen der ved hvordan jeg kan lave et link på skrivebordet der
åbner en specifik hjemmesie i IE?

Jeg kører firefox til alle andre sider, men denne skal vises i IE for at
virke (bank software), og det ville være pratisk bare at kunne
dobbeltklikke på den fra skrivebordet. Hvis man bare lægger et link til
hjemmesiden på skrivebordet er det jo FF der åbner siden.

Vh joe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-07-05 15:02

joe skrev:

>Er der nogen der ved hvordan jeg kan lave et link på skrivebordet der
>åbner en specifik hjemmesie i IE?

Kontrolpanel - Internetindstillinger - Generelt - og i adressefeltet
skriver du adressen til din netbank, så er det din netbank der åbnes når
IE åbnes

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-07-05 15:05

Ivan V. Klattrup skrev:

>så er det din netbank der åbnes når IE åbnes

og så laver du et link på skrivebordet til IE og kan så omdøbe det til
netbank hvis det passer dig bedre

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per Riber

Dato : 24-07-05 15:10

Sun, 24 Jul 2005 15:55:07 +0200 skrev joe
<amplifymysoul@hotmail.com>:

> [...]
>dobbeltklikke på den fra skrivebordet. Hvis man bare lægger et link til
>hjemmesiden på skrivebordet er det jo FF der åbner siden.

Har haft samme problem og vil foreslå dig at tage et kig på
dette plugin: http://ieview.mozdev.org/

mvh Per

Fra : Per Riber

Dato : 24-07-05 15:21

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 24-07-05 16:06

joe skrev:

> [...]
> dobbeltklikke på den fra skrivebordet. Hvis man bare lægger et link
> til hjemmesiden på skrivebordet er det jo FF der åbner siden.

hmm i dit adressefelt er der et lille ikon når du besøger en side (de
fleste gange :) ) træk ikonet ud på skrivebordet og du har oprettet et
link til siden! sværere behøver det altså ikke være.

Claus

Fra : Per Riber

Dato : 24-07-05 16:17

24 Jul 2005 15:05:46 GMT skrev "Claus Jacobsen"
<Claus@spammigikke.dk>:

>hmm i dit adressefelt er der et lille ikon når du besøger en side (de
>fleste gange :) ) træk ikonet ud på skrivebordet og du har oprettet et
>link til siden! sværere behøver det altså ikke være.

Det virker bare ikke efter hensigten, hvis du har Firefox
som standardbrowser. Så starter linket op i FX.

mvh Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-07-05 18:35

joe skrev:

>Er der nogen der ved hvordan jeg kan lave et link på skrivebordet der
>åbner en specifik hjemmesie i IE?

Tag en kopi af en genvej til IE. Højreklik og vælg egenskaber. I
boksen "Destination" føjer du et mellemrum og netadressen på den
fil du vil have åbnet, til efter det der står i forvejen.

--
Bertel