Multi firma?
Fra : Anders boesen

Dato : 24-07-05 11:45

Hej
Vil blot høre om det er muligt at være inden for flere brancher, ved blot at
have et firma og et cvr nummer?

F.eks både være; Bilhandler, sælge tøj, have importvirksomhed,
boligudlejningsfirma, vikar, osv...
At under samme firma?

Anders

Fra : ha

Dato : 24-07-05 14:56

Anders boesen wrote:
> Hej
> Vil blot høre om det er muligt at være inden for flere brancher, ved
> blot at have et firma og et cvr nummer?
´
ja.

/ha

Fra : Anders boesen

Dato : 24-07-05 17:10

> ´
> ja.

Tak for hurtigt svar!

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 22:24

"Anders boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at have et firma og et cvr nummer?
>
> F.eks både være; Bilhandler, sælge tøj, have importvirksomhed,

Det er der intet til hinder for. Du tilmelder bare virksomheden de
forskellige bi-brancher til E&S.
Vær dog obs på at det er meget dumt at leje en lejlighed eller villa ud
gennem firma, da du så skal opkræve moms af huslejen. Det kører man over
personlig indkomst.

Mvh Tommy

Fra : Anders boesen

Dato : 25-07-05 20:54

> Vær dog obs på at det er meget dumt at leje en lejlighed eller villa ud
> gennem firma, da du så skal opkræve moms af huslejen. Det kører man over
> personlig indkomst.

Er lejeindtægter ikke fritaget for moms? Det var jeg da sikker på!

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 06:57

> Er lejeindtægter ikke fritaget for moms? Det var jeg da sikker på!

Det _kan_de være. Min revisor sagde imidlertid til mig at det var langt
bedre at holde mit firma adskilt fra udlejningen (det er nu også bare et
enkelt lejemål)

Mvh Tommy

Fra : Allan Soerensen

Dato : 31-07-05 17:46

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> Vær dog obs på at det er meget dumt at leje en lejlighed eller villa ud
> gennem firma, da du så skal opkræve moms af huslejen. Det kører man over
> personlig indkomst.

Så simpelt kan du vist ikke stille det op.
Hvad med de udgifter du har på lejemålet

Fra : Mercuria

Dato : 02-08-05 08:56

"Anders boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> at have et firma og et cvr nummer?
>
> F.eks både være; Bilhandler, sælge tøj, have importvirksomhed,

Ja, - se bare Netto og Aldi mfl.

Udlejning: Momsregistrering er frivillig for udlejer.
Udlejning (af mere end et værelse i egen bolig) er skattemæssigt en
selvstændig virksomhed og kræver, at der anvendes Udvidet Selvangivelse S10
for Indkomståret.

Husk i det vedlagte regnskab at fratrække alle udgifter: Fællesudgifter,
håndværkerregninger og hvad udlejer ellers har afholdt.

--
Venlig hilsen
Frank

Mercuria